Dacă tot am publicat un articol despre Maşinile familiei Ceauşescu, şi mai nou, „Cea mai sigură maşină din lume”, construită de dictatorul Gaddafi, am decis să extindem aria dictatorilor şi să prezentăm maşinile celor mai cunoscuţi dictatori din lume. Pe autoblog.com am găsit o listă bine documentată cu preferinţele în materie de automobile ale celor mai duri conducători din lume.
Adolf Hitler, Germania, 1933 – 1945
Era normal să începem cu unul dintre cei mai cunoscuţi dictatori din toate timpurile, Adolf Hitler. Maşina lui preferată era Mercedes-Benz 770. Hitler a mai deţinut un Mercedes-Benz 320 D Cabriolet Convertibile din 1942, acesta fiind doar unul din opt care s-au fabricat, toate au fost construite pentru oficialii partidului nazist.
Citeşte şi VIDEO. Bobotează 2016. Preot care sfinţeşte maşinile în trafic cu antemergător de la Poliţie
Citeşte şi Taxă de autostradă din 2017
Citeşte şi Câţi kilometri mai poţi să mergi după ce se aprinde „becul de benzină”
Citeşte şi Rovinieta ar putea deveni istorie
Mohammad Reza Pahlavi, sau Şahul Iranului, 1941 – 1979
Citeşte şi American muscle cars pe care le poţi cumpăra în România. GALERIE FOTO
Sursă foto supercars.net
Muzeul Naţional al maşinilor din Iran este plin de maşini deţinute de elitele care au condus ţara, iar majoritatea au fost deţinute de ultimul şah şi de familia sa. Printre favoritele sale se numărau: Rolls-royce Phantom IV Hooper Limousine 4CS6, Lamborghini Miura S, şi un MPV Tehran Type despre care se spune că a fost proiectat de către Mercedes-Benz, Porsche şi Volkswagen special pentru prinţul moştenitor al Iranului.
Citeşte şi Cum să-ţi dezabureşti cel mai rapid parbrizul – Metoda NASA
Citeşte şi VIDEO. Ai volan pe dreapta? Mai faci o dată şcoala
Muammar Gaddafi, Libia, 1969 – 2011
Când nu era ocupat cu proiectarea propriilor maşini, Gaddafi se plimba cu un BMW Seria 7 blindat şi o limuzină Mercedes S-Class. De asemenea, el a mai avut un Fiat capitonat cu aur, construit special pentru el, care l-a costat în jur de 260.000 de dolari.
Jean-Claude Duvalier, Haiti, 1971 – 1986
Jean-Claude Duvalier face parte din a doua generaţie de dictatori care a condus Haiti. Avea o preferinţă aparte pentru modelele vechi de Ferrari, cum ar fi 356 GT 2 + 2. De asemenea, el a avut un Mercedes S-Class, pe care l-a folosit pentru a scăpa dintr-o revoltă în care era gata să fie linşat de populaţie.
Citeşte şi Calculatorul ANAF pentru timbrul de mediu 2016. Află cât vei plăti anul acesta
Citeşte şi Cele mai tari maşini americane clasice, aflate la vânzare în România – GALERIE FOTO
Rafael Leonidas Trujillo Molina, Republica Domenicană, 1930 – 1961
Rafael Trujillo a condus Republica Dominicană cu o mână de fier încă de la ajungerea la putere, în 1930 până la asasinarea sa în 1961. El a fost un fan al sporturilor cu motor şi al maşinilor în general. Un asasin care lucra pentru el la un moment dat i-a dezvoltat gustul pentru maşinile Ferrari, preşedintele devenind rapid un fan al mărcii italiene. Dar maşina în care avea să-şi petreacă ultimele zile de viaţă a fost Chevrolet-ul Bell Air din imagine.
Citeşte şi 7 lucruri pe care să NU le faci la volan, pe polei şi gheaţă
Kim Jong-Il, Korea dea Nord, 1994 – 2011
În ciuda lipsei de imagini care să dovedească preferinţele în materie de maşini, este ştiut că Kim Jong-Il iubea Mercedes. În 2009, Kim Jong-Il a cumparat două limuzine Mercedes-Benz S600 Pullman Guard pentru a înlocui Maybach-ul lui preferat. În acel an Coreea de Nord a mai importat autoturisme europene, dintre care cele mai multe au fost înmânate prietenilor, familie şi apropiaţilor din Partidului Comunist.
Saddam Hussein şi fiii său, Irak, 1979 – 2003
Saddam Hussein împreună cu fiii săi Uday şi Qusay aveau o slăbiciune pentru maşinile de lux. Printre acestea se numără câteva modele rare de Mercedes, un Ferrari Testarossa, un Ferrari F40 şi două Porsche 911s.
Citeşte şi FOTO. Cum încearcă un şofer să-şi vândă Loganul galben care ”nu a fost taxi”
Benito Mussolini, Italia, 1925 – 1943
Mussolini era patriot din toate punctele de vedere, ca să spunem aşa. El conducea frecvent un Alfa Romeo 6C 2300 Pescara Spyder, iar în cei 18 ani cât a condus ţara a susţinut dezvoltarea acestei mărci.
Citeşte şi Au crezut c-au scăpat de dracu şi au dat de tac-su’!
Citeşte şi VIDEO. Obişnuieşti să nu-ţi cureţi zăpada de pe acoperişul maşinii? Iată ce se poate întâmpla
Citeşte şi VIDEO – Un derivat de Duster i-a impresionat pe britanici
Citeşte şi Află tot despre cauciucurile de iarnă