Galați va avea centură ocolitoare din 2025. Cine o construiește

Publicat: 31 07. 2020, 17:44

Galați va avea o centură ocolitoare din 2025. Contractul, în valoare de 705 milioane de lei a fost câștigat de consorțiul de firme controlate de omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu.

Viitoarea centură ocolitoare a a municipiului Galați va avea o lungime de 33,6 kilometri și va avea o bandă pe sens. Potrivit caietului de sarcini, artera ar trebui să permită rularea cu 100 km/h, având o lățime a platformei de 10 metri (fiecare bandă de circulație având 3,5 metri, în timp ce acostamentele, câte 1,5 metri).

„Ofertantul desemnat câștigător este ASOCIEREA SA&PE CONSTRUCT SRL – SC SPEDITION UMB SRL – SC TEHNOSTRADE SRL, cu preţul de 705.282.636,69 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 50 de puncte pentru componenta financiară și 50 de puncte pentru componenta tehnică”, a anunțat vineri Compania Națională de Administrarea Infrastructurii Rutiere.

Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare, 42 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni. CNAIR amintește că semnarea contractului va avea loc după expirarea perioadei de contestații și rezolvarea eventualelor contestații depuse.

Centură ocolitoare la Galați: O arteră de importanță majoră

Varianta ocolitoare a municipiului Galați va avea două noduri și două sensuri giratorii pe traseu și 34 de lucrări de poduri, pasaje și viaducte care însumează o lungime totală de 4,4 km, circa 13% din lungimea totală a traseului.

„Centura ocolitoare a Galațiului este parte a unui complex de investiții pe care noi îl gândim în regiunea Dobrogea, în regiunea Dunării de Jos, în care vom conecta această regiune, pe de o parte cu coridorul IX, coridorul de transport Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani – Suceava – Siret şi, pe de altă parte, vom conecta această regiune prin VO Galaţi, drumul expres Brăila-Galaţi-podul de la Brăila, drumul expres Brăila – Tulcea, drumul expres Tulcea – Constanţa de coridorul principal pan-european, coridorul IV – Constanţa-Bucureşti-Sibiu-Nădlac”, a anunțat ministrul Transporturilor Lucian Bode.

Dorinel Umbrărescu a devenit în ultimii ani cel mai mare constructor român de proiecte de infrastructură rutieră. Doar în ultimele trei luni, firmele sale au câștigat alte trei contracte majore, în valoare totală de 2 miliarde de lei.

E vorba despre lotul Zimbor-Poarta Sălajului, parte din Autostrada Transilvania, pentru care s-a și semnat contractul de proiectare și execuție, și tronsoanele 3 și 4 din Drumul expres Craiova-Pitești.