Fiat Chrysler şi-a retras oferta de fuziune de 35 de miliarde de dolari făcută grupului Renault, renunţând subit la parteneriatul care ar fi dat naştere celui de-al treilea mare constructor mondial de maşini.
Conducerea Renault nu a reuşit să ajungă la o decizie pentru a doua oară ieri, privind propunerea FCA din 27 mai. Compania franceză a anunţat că reprezentaţii statului francez au cerut amânarea luării unei decizii, dar că tratează propunerea FCA cu interes.
În anunţul de retragere a ofertei, FCA a dat vina pe Guvernul francez, care deţine o participaţie de 15% în Renault, pentru eşuarea negocierilor. „A devenit clar că nu există la momentul actual condiţiile politice în Franţa astfel încât o asemenea combinaţie să poată fi realizată cu succes”, a comunicat FCA.
Cum a „picat” fuziunea FCA-Renault
După întâlnirea de ieri de la Paris, părea că preşedintele Consiliului de administraţie Renault, Jean-Dominique Senard, preşedintele Consiliului de administraţie Fiat Chrysler, John Elkann, şi reprezentaţii Guvernului francez ajunseseră la un acord.
Guvernul francez cerea mai mult control asupra companiei noi pentru a accepta continuarea negocierilor, susţin surse.
La momentul votului din timpul întâlnirii, reprezentantul Nissan s-a abţinut, reprezentantul sindicatului CGT a votat împotrivat, iar toţi ceilalţi au votat pentru. Când a venit momentul să voteze reprezentantul statului francez, acesta a cerut o amânare a votului, cerând noi întâlniri cu partenerii japonezi şi o reluare a votului săptămâna viitoare.
Senard a cerut o amânare, însă FCA a respins această solicitare. Francezii au văzut acest gest ca o grabă a FCA de a încheia înţelegerea, iar opoziţia reprezentaţilor Nissan a ridicat semne de întrebare asupra dorinţei japonezilor de a menţine alianţa cu Renault, dacă fuziunea are loc.