Cu fiţe antieuropene sau nu, băieţii ăştia au ştiut mereu să facă maşini. La fotbal şi-au mai dat ei cu stângul în dreptul deşi l-au inventat, dar aici nu poţi să le iei calul putere – inventat şi el chiar de către dl. James Watt, englez sadea. E ceva ce-i deosebeşte pe englezi de nemţi. Şi de italieni. Toţi între ei sunt deosebiţi chiar dacă fac maşini bară la bară cu tot cu putere, design şi tehnologie. Sună altfel, te simţi altfel în fiecare, te dai jos alt om din ele. Dacă nemţii au Porsche şi brutele derivate din maşinile comerciale (AMG, RS, M Power), italienii şi englezii sunt un pic mai mândri de ei şi un Ferrari rămâne Ferrari, un Aston rămâne un Aston.
Aston e marca de top a englezilor. Marca distinsă care nu face (încă!) prostii cocoţate. E acel automobil intangibil la prima vedere de preţ şi de etichetă clasică. Când vezi un Aston nu există să fie cu un motor 4-n linie în 2 trepte de putere şamd. Nu, e un “V” şu nu stăm la discuţii sub 4 litri. E impozitul mare? Du-te şi ia-ţi de la Jaguar. Noi nu ştim ce e aia. Ăsta e Aston, iar noul Vantage nu face excepţie de la regulă. Maşina costă 135.000 de euro şi vânzătorii nu ştiu de e aia impozit pentru nişte cienţi care se ţin milioane pe picior.
Vantage 2018 este un DB11 pe dedesubt, asta însemnând că împarte noul şasiu din aluminiu. Conform Auto Express, noua maşină Aston are totuşi 70% elemente noi în comparaţie cu DB11. Greutatea totală la gol e de 1.530 kg cât a unui Porsche 911 (concurentul de moarte).
Motorul este tot V8-ul de pe DB11, un motor de 4 litri, turbo, 510 cai şi 685Nm cuplu. Cutia automată este cu 8 trepte, producţie ZF ( pentru cunoscători ).
Cifrele pe care le-a măsurat Aston Martin sunt 3.6 secunde pentru 0-100 km/h şi 320 km/h viteză maximă. Raportul de greutate faţă-spate este ideal, 1:1.
Inginerii din proiectul Vantage spun că au lucrat foarte mult la aerodinamică, astfel încât să fie o maşină extrordinară, cu un control perfect şi cu siguranţă pentru conducător.
Acest Vantage e primul Aston Martin care are un diferenţial electronic pe spate. Celelalte dotări nenegociabile sunt amortizoare reglabile, sistem torque – vectoring şi cauciucuri Pirelli P Zero. Jantele sunt pe 20 de inci.
Autor Alexandru Banu