Fratele rusesc al lui Logan MCV primește un facelift, după 10 ani pe piață. Breakul, care se comercializează sub denumirea Lada Largus în Rusia, face parte din prima generație a modelului Logan.
Când ne gândim la modelele Dacia, avem ceva motive să-i invidiem pe ruși. Sau, mai degrabă, aveam. Dusterul lor avea cutie automată când noi nu aveam. În plus, un motor de 2,0 litri la care priveam cu jind, chiar dacă polua ca un transatalantic. Nu totul este perfect în Rusia, însă, după cum puteți bănui. Spre exemplu, piața din estul Europei (și Asia) a rămas la nivelul anului 2010 dacă privim versiunea de Logan MCV comercializată acolo.
Modelul cu șapte locuri a fost prezentat la Salonul Auto de la Moscova din 2010 cu numele de Lada Largus și a rămas neschimbat de la lansarea pe piață, în 2011. Era, în esență, un Logan MCV (lansat în Europa în 2007) cu siglă Lada, fără alte diferențe tehnice. Rușii, săracii, nu au primit niciodată a doua generație a modelului.
Fie că versiunea cu șapte locuri era esențială, fie pentru că rușii sunt conservatori și nu le plac schimbările – longevitatea lui Putin dovedește acest lucru – primul Logan MCV primește un suflu nou, care să-i ajungă pentru deceniul următor. Este, dacă vreți, o repetare a poveștii Dacia 1300, care s-a produs atâtea decenii virtual neschimbată.
Pentru că nici nu are alte șanse, dat fiind că a treia generație a lui Logan nu va avea un break. În plus, doua generație este, în esență, identică cu prima și nu are sens să schimbi o fabrică pentru câteva modificări cosmetice. În loc de asta, rușii au decis să îi ofere Ladei Largus farurile lui Logan II și o grilă în X pentru versiunea Cross (echivalenta lui Stepway la noi) și cam atât. Ar trebui să fie suficient în Rusia.
Noul model va fi lansat pe piață în primele luni ale anului 2021. La urma urmei, cât de greu ar trebui să schimbi farurile și spoilerul față la o mașină? Trebuie să recunoaște, „transformarea” este foarte apropiată de ceea ce anunțau magicienii Photoshop-ului de la Kolesa.ru.
sursa: L’argus