France Info: Renault revine în Raliul Dakar cu un model Dacia. Cel mai probabil va fi folosit un prototip Duster hibrid
Am putea spune fără să exagerăm că această știre este de maximă importanță pentru industria auto din România: Dacia va participa în Raliul Dakar cu un model Duster.
Conform unor informații apărute în presa franceză Renault a decis să revină în această competiție și va participa cu un prototip fabricat de Dacia.
Moment important pentru industria auto din România
Conform informațiilor publicate de France Info sunt șanse foarte mari ca Renault să revină în celebrul Raliu Dakar cu brand-ul Dacia.
Jurnaliștii francezi susțin că într-o primă fază Renault ar fi dorit să participe cu brand-ul Landa, dar situația actuală generată de războiul declanșat de Rusia în Ucraina a schimbat planurile.
Cel mai probabil vom vedea în această competiție un prototip Dacia Duster cu un sistem de propulsie plug-in hybrid.
Jurnaliștii francezi susțin că acest proiect este gestionat chiar de Bruno Famin, directorul executiv al Alpine și fost șef al diviziei Peugeot Sport.
Dacă aceste informați se vor confirma modelul de competiție Dacia Duster va debuta în Raliul Dakar în anul 2025.
Nu este prima participare a unui model Dacia Duster la Dakar: între 2013 și 2018 o echipă din Argentia cu suportul Renault Sport Technologies a evoluat în această competiție.
Dacia Duster No Limit a deschis drumul spre Dakar
Dacia Duster No Limit este un model special de curse, echipat cu un motor V6 de 3.8 litri care furnizează nu mai puţin de 850 de cai putere la 7.000 rpm. Accelerarea de la 0 la 100 km/h se face în doar 3 secunde, iar masa maşinii este de numai 950 de kilograme.
Maşina a fost construită într-un timp record de numai 5 luni de zile. Echipa tehnică a utilizat resurse din întreg grupul Renault, de exemplu propulsorul provine de pe Nissan GT-R.
Dacia Duster No Limit a câştigat locul 3 la prestigioasa cursă Pikes Peak International Hill Climb, în 2011.
„Pentru mine, participarea la cursa de la Pikes Peak a însemnat împlinirea unui vis. Putem spune că a participa la această cursă şi a urca pe muntele Pikes Peak cu un vehicul 4×4 – poate cel mai puternic vehicul 4×4 care există în prezent, pentru că maşina are 850 CP şi o masă de numai 950 kg – se poate compara din punct de vedere al performanţei cu o cursă de Formula 1, la care participă maşini cu motorizări la fel de performante, dar mult mai uşoare.” declara atunci Jean-Philippe Dayraut, pilotul care a dus Dacia Duster No Limit pe locul al treilea al prestigioasei curse.