Ce se întâmplă dacă tragi frâna de mână electrică la 190 km/h? Testat pe VW Golf R
Într-o mașină cu frână de mână mecanică, aproape nimeni nu se gândește să tragă maneta la 192 km pe oră. Dacă mecanismul funcționează bine, roțile din spate se blochează imediat, ceea ce este ”util” pentru drift, dar altfel ar trebui să vă feriți să-l acționați la viteză mare.
În zilele noastre, tot mai multe mașini sunt echipate frână de mână electrică. Acest sistem funcționează, după cum îi spune și numele, cu acționare electrică prin intermediul unui buton. Pe etrier este amplasat un motoraș care, atunci când frâna de mână este acționată, acesta apasă plăcuțele de frână pe disc. Prin urmare, în calitate de șofer, nu mai puteți alege singur forța de frânare.
Asta se întâmplă când tragi frâna de mână electrică la 190 km/h
Chris Harris și Rory Reid de la Top Gear au vrut să afle ce s-ar întâmpla dacă ai trage o frână de mână electronică la viteza de 192 km/h și dacă mai poți face un derapaj controlat.
După cum se poate vedea, apăsarea unui buton micuț din centrul consolei centrale nu este la fel de ”eficientă” ca tragerea unei manete de frână de mână. În timp ce o frână de mână de modă veche frânează imediat roțile din spate, se pare că frâna de mână electrică aplică încet frânele, aducând mașina la o oprire lentă și controlată.
VIDEO
Mașina folosită în acest experiment a fost un Volkswagen Golf R. Modelul are nevoie de doar 5,1 secunde pentru a ajunge la 100 km/h, înainte de a atinge o viteză maximă de 250 km/h, limitată electronic.