Cu numele de cod Mercedes-Benz W 113, modelul care i-a luat locul legendarului 300 SL şi-a făcut debutul la ediţia din 1963 a Salonului Auto de la Geneva, şi a fost produs în 48,912 de exemplare în perioada 1963-1971.
Porecla de „Pagoda” vine de la acoperişul hardtop concav, o noutate în gamă, care ulterior a fost patentată de Mercedes-Benz. Echipat cu un motor cu şase cilindri în linie de 150 CP, modelul 280 SL nu făcea compromisuri nici când venea vorba de reducerea greutăţii, pentru că portierele, capota şi uşa portbagajului erau realizate din aluminiu.
Mai mult, specialiştii apreciază şi acum maşina pentru manevrabilitatea extrem de bună la vremea sa, lucru datorat în special şasiului relativ scurt şi mai lat combinat cu suspensiile performante şi frânele puternice.
Modelul restaurat despre care vorbim a fost produs în 1969 şi a fost restaurat de Mercedes-Benz Classic Center USA din California. Ce au reuşit americanii să facă dintr-un model distins, aflaţi din galeria FOTO de mai sus.