Proiectat special pentru teste de mare viteză, dyno-ul Bugatti este capabil să testeze mașini la viteze de până la 480 km/h.
Deși aceasta este o viteză mare, este doar cu puțin mai mare decât viteza pe care o poate atinge modelul Bugatti Chiron, de 440 km/h. Chiar și la viteze mai mici, forțele sunt enorme.
La o viteză de 420 km/h, anvelopele lui Chiron se rotesc de peste 50 de ori pe secundă, ceea ce poate exercita o forță de aproximativ 4.000 G. La acele viteze, supapa de aer cântărește până la 121 lbs (55 kg), susține Bugatti.
Desigur, nu doar gravitația exercită forțe enorme asupra platformei, ci și mașina. Pentru a se asigura că rămâne fixată în siguranță pe bancul de teste, mașina trebuie să fie ținută pe loc cu 20 de șuruburi de înaltă rezistență pe sub caroserie, care se fixează pe plăci adaptate special.
Fiecare parte este apoi legată cu lanțuri puternice care se încrucișează și se ancorează de podea. Lanțurile trebuie să poată rezista la o forță de până la 24 de tone pentru a menține mașina în contact cu dyno-ul în orice moment.
„Pe un banc de teste cu o singură roată, toate componentele pot fi testate în condiții reale de conducere. Sunt simulate momente de condus identice cu cele de pe șosea”, a spus Michael Gericke, dezvoltatorul de motoare Bugatti.
Testele ajută inginerii să înțeleagă cum mașina va gestiona puterea enormă a motorului W16 de 8,0 litri al lui Bugatti Chiron. Cu mai puține alunecări și pierderi, anvelopele se încălzesc mai puțin, permițând testarea vitezelor mai mari.
În timpul testelor, un ventilator masiv poate aduce până la 300.000 de metri cubi de aer pe oră pentru a simula fluxurile de aer din realitate deasupra mașinii și pentru a furniza motorului și sistemelor de răcire fluxul de aer necesar.