Formula 1 a reziliat contractul cu promotorul Grand Prix-ului Rusiei de la Soci

Autor: Mihai Morcovescu 04 mart. 2022 Știri auto

După ce săptămâna trecută anulase cursa din acest an, Formula 1 a anunțat că a reziliat contractul cu promotorul Marele Premiu al Rusiei. Decizia vine pe fondul războiului declanșat de Federația Rusă în Ucraina.

Cursa de Formula 1 din Rusia urma să fie mutată la Sankt Petersburg din 2023

INTRĂ ÎN GALERIA FOTO

După ce Rusia a invadat Ucraina, Formula 1 anulase cursa din acest an de la Soci. Aceasta ar fi trebuit să aibă loc pe 25 septembrie. Acum, însă, ținând cont de escaladarea evenimentelor dramatice din Ucraina, F1 a reziliat unilateral contractul cu promotorul Rosgonki.

Formula 1 poate confirma că a reziliat contractul cu promotorul Marelui Premiu al Rusiei. Asta înseamnă că Rusia nu va avea o cursă în viitor”, se arată în comunicatul publicat de oficialii F1.

Practic, cursa de la Soci nu va mai fi mutată la Sankt Petersburg așa cum era planificat începând cu 2023. MP de F1 al Rusiei ar fi trebuit să se desfășoare de anul viitor pe circuitul „Igora Drive”, care tocmai fusese renovat. Contractul  pentru Marele Premiu din Rusia era valabil până în 2025.

De asemenea, Federația Internațională de Automobilism (FIA) a mai decis ca piloții ruși și cei din Belarus să poată participa în competițiile internaționale. Acest lucru va fi posibil, însă, doar sub steag neutru.

Astfel, singurul pilot prezent în Marele Circ, Nikita Mazepin, va putea concura pentru echipa Haas F1. În schimb, el a primit interdicție de a lua startul în Marele Premiu al Marii Britanii de la Silverstone.

În același timp, inscripțiile cu sponsorul principal Uralkali a fost eliminat de pe monoposturile team-ului american. În plus, culorile drapelului Rusiei nu s-au mai regăsit pe bolizii Haas în ultima zi a testelor din presezon, desfășurate la Barcelona.

Sursa: Autosport


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Mihai Morcovescu
Mihai Morcovescu
Sunt ziarist cu o experiență de peste 20 de ani în presa sportivă și auto din România, atât în print, cât și în online. Am scris de-a lungul timpului la Agerpres, Sport XXI, Jurnalul Național, Gazeta Sporturilor, ProSport, Autocar, AutoMotorsiSport.ro, Auto.ro, etc. De asemenea, am făcut ... citește mai mult

Comentarii
Inchide