Ford va încheia vânzările din Europa pentru modelul Ka +
Ford va încheia vânzările din Europa ale modelului Ka + ca parte a efortului companiei de a-şi îmbunătăţi rentabilitatea în regiune, scrie autonews.com.
Modelele din clasa mini au devenit problematice pentru producătorii de automobile din Europa, deoarece preţul lor redus de vânzare este neprofitabil în condiţiile în carea echiparea lor cu tehnologii de reducere a emisiilor este costisitoare.
Un purtător de cuvânt al Ford a declarat că modelul Ka + ar putea face obiectul unor sancţiuni privind emisiile de CO2 în 2020, „făcându-l mai puţin atractiv pentru clienţii dintr-un segment competitiv”.
Brandul Opel-Vauxhall al grupului PSA a declarat că va renunţa la modelele Karl şi Adam. De asemenea, există zvonuri că PSA va renunţa şi la modelele Peugeot 108 şi Citroen C1.
Ford a început să importe Ka + în Europa din India, în 2016, ca un înlocuitor pentru modelul Ka fabricat de Fiat în Tychy, Polonia, alături de Fiat 500, model cu care împărtaşea aceeaşi platformă.
Ford a vândut 22.406 de modele Ka +, în Europa, până în luna mai, în scădere cu 13% faţă de anul precedent. Anul trecut, Ford a vândut puţin peste 50.000 de unităţi Ka + în Europa.
Livrările lui Ka + se vor opri în luna septembrie a acestui an.