Ford trece de 100.000 de maşini produse la Craiova şi a demarat investiţiile pentru cel de-al doilea model
Producţia uzinei Ford de la Craiova a urcat în primele nouă luni ale acestui an la aproape 104.400 de SUV-uri EcoSport, de două ori şi jumătate mai multe maşini decât în perioada similară a anului trecut când în producţie era monovolumul B-Max. Este pentru prima dată când la Craiova sunt asamblate în mai puţin de un an 100.000 de maşini. Cu cadenţa din prezent, de circa 650 de unităţi pe zi, uzina ar putea asambla între 130.000 şi 150.000 de maşini în acest an.
„Anul viitor principalul proiect va fi cel de-al doilea model la Craiova, nu doar pentru România, ci şi pentru întreaga companie. Investiţia a început, este în proces, dar nu putem spune când anul viitor va demara producţia. Anul viitor va fi dedicat în mare parte acestui proiect. Cu siguranţă capacitatea de producţie va continua să urce. Faptul că vom lansa în producţie un al doilea model nu înseamnă că EcoSport va scădea. Capacitatea va creşte“, a spus Attila Szabo, directorul general al Ford România, în cadrul emisiunii ZF Live de ieri.
Ford a demarat producţia în acest an cu o cadenţă medie de circa 500 de unităţi ce a crescut treptat spre 550 şi a ajuns la 650 de maşini luna trecută, când în producţie a intrat inclusiv versiunea 4×4 a lui EcoSport. De asemenea, potrivit unor date apropiate companiei, planul americanilor este să încheie anul cu o producţie zilnică de circa 700 de unităţi.
„Cel mai bun aspect la Craiova este legat de oameni, de performanţa oamenilor care lucrează în uzină şi rezultatele lor, uzina fiind în topul Ford în ceea ce reprezintă calitatea maşinilor. Pe de altă parte, infrastructura rămâne un punct slab. Avem nevoie de drum expres spre Piteşti, de centuri la Balş şi Slatina şi de operaţiuni mai rapide la Curtici“, explică Attila Szabo. Ian Pearson, preşedintele Ford România, spunea că un tren încărcat cu SUV-uri EcoSport pierde şi 24 de ore în vamă la Curtici până când trece graniţa în Ungaria.
Cu o producţie de 140.000 de unităţi în acest an, Ford va produce la Craiova maşini de 2-2,5 mld. euro, având în vedere că preţul unui EcoSport începe de la circa 13.700 de euro cu TVA şi poate ajunge spre 25.000 de euro în funcţie de echipare şi dotările opţionale.
Dacă un al doilea model va mai aduce o producţie anuală de cel puţin 100.000 de unităţi şi va fi tot într-un segment similar cu EcoSport, având în vedere strategia americanilor de a grupa maşini realizate pe aceeaşi platformă în fiecare uzină, atunci valoarea producţiei din 2019 ar putea urca spre 4 miliarde de euro şi un total de circa 250.000 de maşini asamblate.
Spre comparaţie, Dacia a înregistrat anul trecut un business de 5,1 miliarde de euro.