Ford Tourneo Courier, noua ”dubiţă” de familie de la Ford
Aşa cum Dacia Dokker se poate spune că este sora nepretenţioasă a Daciei Lodgy, la fel stă situaţia şi în cazul noului Ford Tourneo Courier, inaugurat la Geneva 2013, care e un van de clasă mică, preluând platforma tehnică a lui B-Max.
Ford Tourneo Courier este uşor mai mare decât B-Max, având o lungime de 4,16 metri (cu 8 cm mai mult), dar e şi mai înalt, având o alură tipică pentru o dubiţă de marfă – de unde şi numele care se traduce prin ”curier” în limba română.
Tot din domeniul utilitarelor provin şi portierele spate culisante, dar în cazul acestui model montanţii centrali nu lipsesc, cum se întâmplă la B-Max. Adică Tourneo Courier e o maşină convenţională pentru 5 pasageri, cu dimensiuni care privilegiază strecurarea prin traficul urban.
Pentru moment nu a fost comunicată capacitatea de încărcare a maşinii, dar, datorită formei rectangulare a părţii din spate a caroseriei, Ford Tourneo Courier este de aşteptat să ofere mai mult decât cei 320 de litri ai lui B-Max.
Habitaclul nu este mai prejos decât al lui B-Max, bordul apelând la un design plăcut, cu elemente şi comenzi cunoscute de pe celelalte modele Ford. La fel se întâmplă şi cu motorizările: 1.0 EcoBoost de 100 CP, alături de două dieseluri, un 1,5 TDCi de 75 CP, respectiv un 1.6 TDCi de 95 CP.
Deocamdată, nu se cunosc informaţii despre când va fi lansat noul Ford Tourneo Courier şi nici preţurile sale.