Ford şi criza auto în Est
Ford va opri producţia la fabrica din Vsevolozhsk, Rusia, în perioada 24 decembrie 2008 – 21 ianuarie 2009. Decizia vine pe fondul blocajului înregistrat pe piaţa auto atât în Rusia, cât mai ales la nivel european şi mondial. De asemenea, Ford profită de acest repaus pentru a pregăti liniile de producţie necesare fabricării modelului Ford Mondeo. La fabrica din Rusia, construită în 2002, Ford asamblează în prezent modelul Focus. Uzina, situată la 24 km de St Petersburg, are 2.200 de angajaţi, şi pentru 2009, avea ca plan de producţie 125.000 de unităţi, obiectiv ce ar putea fi ajustat de criza auto.
Ford a scăpat la mustaţă de faliment, primind subvenţii de la statul american, dar asta nu înseamnă că reducerea cheltuielilor nu este pe lista de priorităţi, şi procesul de cost-cutting ar putea afecta şi Uzina de la Craiova. Recent, reprezentanţii Ford au negat faptul că recesiunea ecpnomică vor afecta planurile cu Uzina de la Craiova. "Criza financiară din Europa nu a dus la modificarea planurilor pentru uzina de la Craiova. Valoarea investiţiilor este aceeaşi de 675 mil. euro şi nu intenţionăm să reducem numărul angajaţilor", a spus Hans Juergen Fuchs, Manager Communications pentru European Direct Markets în cadrul Ford Europa, citat de Ziarul Financiar.
Şi Dacia a respins în fază iniţială oprirea producţiei la Mioveni, dar ulterior porţile fabricii au fost închise în mai multe rânduri, deci este de aşteptat ca investiţiile promise să fie mai mici, mai ales că primul model produs la Craiova, Ford Transit Connect, va fi mai sensibil la criza antreprenorială, decât un automobil destinat publicului larg.