Ford se pregăteşte să intre în top cinci cele mai mari companii din România, cu afaceri de peste 2 mld. euro

Demararea producţiei SUV-ului EcoSport în luna octom­brie a anului trecut a adus o creş­tere puternică a cifrei de afa­­ceri a celui de-al doilea con­structor auto local.

Cifra de afaceri a crescut în primul semes­tru al acestui an cu 122% faţă de perioada si­mi­lară a anului trecut, potrivit datelor pu­bli­ce, la un nivel de circa 5,4 mld. lei (1,15 mld. euro). Mai mult, Ford deja a depăşit în pri­ma ju­mă­ta­te de an businessul realizat în întreg anul trecut (4,8 mld. lei). În condiţiile în care în sep­tembrie şi octombrie producţia a con­ti­nuat să creas­că la Craiova, Ford ar putea ajun­ge la afa­ceri de peste 2 mld. euro în acest an, potrivit cal­culelor ZF.

Creşterea puternică va duce Ford direct de pe locul 17 la nivelul anului trecut, în top cinci cele mai mari companii din România şi pe lo­cul secund în topul exportatorilor.

Americanii au demarat deja un program de investiţii de 200 mil. euro şi recrutarea a încă 1.700 de angajaţi, în condiţiile în care anul vi­itor va intra un al doilea model în producţie la Craiova. Astfel, dacă anul acesta producţia se va apropia de 150.000 de unităţi, anul viitor ar putea trece de 250.000, moment care va aduce americanilor un al doilea salt.

Saltul puternic se datorează intrării în producţie în luna octombrie a anului trecut a SUV-ului EcoSport, unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri mici din Europa.

Iminenta creştere a numărului de vehicule produse de Ford la Craiova subl­iniază şi mai mult importanţa concretizării proiectelor de infra­structură. Ieri, directorul general al Com­pa­niei de Drumuri, Narcis Neaga, a semnat pri­mele trei contracte pentru proiectarea şi exe­cu­ţia a trei loturi ale viitorului drum expres Cra­io­va-Piteşti. Teoretic, dacă nu apar pro­bleme, pro­iectul va fi gata în următorii trei ani.

„Scăderea ponderii costurilor fixe în va­loa­rea de vânzare a produsului final este esen­ţială pentru orice producător, iar costul de trans­port este unul care poate fi redus prin in­vestiţii în infrastructură. Poate să nu fie neapărat in­frastructură auto, ci infrastructură feroviară, da­că se ajunge la concluzia că aşa se acoperă mai bine transportul“, a spus Daniel Anghel, Partener, Li­der al Echipei de Servicii pentru Sectorul Auto­motive din cadrul PwC România.