Ford se pregăteşte să intre în top cinci cele mai mari companii din România, cu afaceri de peste 2 mld. euro
Demararea producţiei SUV-ului EcoSport în luna octombrie a anului trecut a adus o creştere puternică a cifrei de afaceri a celui de-al doilea constructor auto local.
Cifra de afaceri a crescut în primul semestru al acestui an cu 122% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor publice, la un nivel de circa 5,4 mld. lei (1,15 mld. euro). Mai mult, Ford deja a depăşit în prima jumătate de an businessul realizat în întreg anul trecut (4,8 mld. lei). În condiţiile în care în septembrie şi octombrie producţia a continuat să crească la Craiova, Ford ar putea ajunge la afaceri de peste 2 mld. euro în acest an, potrivit calculelor ZF.
Creşterea puternică va duce Ford direct de pe locul 17 la nivelul anului trecut, în top cinci cele mai mari companii din România şi pe locul secund în topul exportatorilor.
Americanii au demarat deja un program de investiţii de 200 mil. euro şi recrutarea a încă 1.700 de angajaţi, în condiţiile în care anul viitor va intra un al doilea model în producţie la Craiova. Astfel, dacă anul acesta producţia se va apropia de 150.000 de unităţi, anul viitor ar putea trece de 250.000, moment care va aduce americanilor un al doilea salt.
Saltul puternic se datorează intrării în producţie în luna octombrie a anului trecut a SUV-ului EcoSport, unul dintre cele mai bine vândute SUV-uri mici din Europa.
Iminenta creştere a numărului de vehicule produse de Ford la Craiova subliniază şi mai mult importanţa concretizării proiectelor de infrastructură. Ieri, directorul general al Companiei de Drumuri, Narcis Neaga, a semnat primele trei contracte pentru proiectarea şi execuţia a trei loturi ale viitorului drum expres Craiova-Piteşti. Teoretic, dacă nu apar probleme, proiectul va fi gata în următorii trei ani.
„Scăderea ponderii costurilor fixe în valoarea de vânzare a produsului final este esenţială pentru orice producător, iar costul de transport este unul care poate fi redus prin investiţii în infrastructură. Poate să nu fie neapărat infrastructură auto, ci infrastructură feroviară, dacă se ajunge la concluzia că aşa se acoperă mai bine transportul“, a spus Daniel Anghel, Partener, Lider al Echipei de Servicii pentru Sectorul Automotive din cadrul PwC România.