UPDATE: Astăzi 12.09.2007, contractul pentru privatizarea Automobile Craiova cu producătorul american Ford, pentru suma de 57 milioane de euro, a fost semnat la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt.
–––––––––––––––––-
Reprezentantul Ford apreciază că, după preluarea uzinei de la Craiova, activitatea furnizorilor de subansamble în zonă va creşte semnificativ.
"Deşi este prea devreme să discutăm despre particularităţile ofertei noastre, considerăm că aceasta asigură cea mai bună combinaţie de elemente de natură tehnologică, financiară şi de protecţia mediului, ceea ce va conduce la transformarea unităţii de producţie de la Craiova într-un complex de producţie de nivel mondial, cu oportunităţi de angajare semnificative. Dacă vom avea succes, ne aşteptăm să extindem şi să îmbunătăţim operaţiunile legate de producţie, să angajăm personal suplimentar şi să atragem mai mulţi furnizori în zonă", a spus Fleming într-un comunicat.
Comisia de privatizare a fostei uzine de automobile Daewoo Craiova a validat documentele de participare depuse de singurul ofertant, producătorul american Ford. Documentele urmează să fie analizate în continuare de către avocaţi, pentru a certifica îndeplinirea cerinţelor. După ce consilierii legali îşi vor da avizul, comisia va deschide oferta tehnică şi cea financiară, în prezenţa reprezentanţilor Ford, luni, 9 iulie, a spus Vlădescu. Tot luni, membrii comisiei vor începe negocierile cu Ford.
Constructorul american produce în Europa 1,86 milioane de autovehicule anual la cele şapte unităţi de producţie. Compania are nevoie de facilităţi suplimentare pentru a-şi atinge obiectivele stabilite în planurile de dezvoltare.