Uzina Ford de la Craiova va fi alături de cea din Köln, Germania, cel mai puţin afectată de criza microcipurilor, în condiţiile în care alte uzine ale constructorului au chiar şi peste 20 de zile fără producție în 2021.
„Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori, care afectează o mare parte din industria auto globală, în perioada 26 aprilie – 21 mai Secția de Producție Vehicule de la Ford Craiova va opera în două schimburi (în loc de trei). În plus, estimăm în acest moment 6 zile fără producție de vehicule, în data de 29 aprilie, respectiv în perioada 10 – 14 mai, precum şi 10 zile fără producție de motoare, în perioada 26 aprilie – 14 mai. Continuăm totodată să prioritizăm configurațiile cheie de vehicule, gestionând în mod eficient volumele noastre alocate de semiconductori“, a declarat pentru Ziarul Financiar Ana-Maria Timiș, Communications & Public Affairs Manager – Romania & Eastern Europe
Cel mai puțin afectate uzine sunt cele din Köln, Germania, unde Ford produce modelul Fiesta, şi Craiova din România, unde sunt produse modelele Puma și EcoSport.
Uzina din Köln va fi oprită câteva zile în intervalul 21-23 aprilie şi 28-30 aprilie, iar compania urmează să analizeze dacă vor exista şi alte opriri.
Citat de Automotive News, Jim Farley, CEO-ul Ford Motor Company, a declarat că problema microcipurilor este cel mai mare șoc pe care l-a simţit industria auto la nivel mondial pe măsură ce dealerii rămân fără stocuri iar constructorii „jonglează“ cu producția la nivel global.
Ford România a înregistrat o cotă de piață de 10,88% în primele 3 luni din 2021, în creștere cu 3,94 puncte procentuale comparativ cu aceeași perioadă din 2020. Această creștere vine pe fondul unei scăderi de 22% a pieței totale auto de la 33,000 de unități înmatriculate în primul trimestru din 2020, la 25,800 în aceeași perioadă din 2021.
Cel mai bine vândut model Ford a fost modelul Puma. În primele 3 luni din 2021, s-au înmatriculat 648 de unități, comparativ cu 94 în aceeași perioadă a anului trecut. Modelul ocupă locul al doilea în segmentul Mini utility din România, cu 14.45% cotă de piață.
Astfel, topul celor mai bine vândute 3 modele de autovehicule Ford în primele 3 luni din 2021 e condus detașat de modelul Puma, urmat de Ford Focus, cu 436 unități înmatriculate și o cotă de 10.48% din segmentul mașinilor compacte și Ford Kuga, cu 9.9% din cota segmentului small utilitiy.