Ford nu se uită la bani când vine vorba de viitorul mărcii
Ford Motor va investi 1,8 miliarde de dolari în China, în următorii cinci ani, într-o nouă generaţie de automobile smart, pentru a opri declinul vânzărilor, pe fondul încetinirii creşterii în acest sector şi a intensificării concurenţei, relatează MarketWatch.
Producătorul auto american a anunţat luni că va investi 11,4 miliarde de yuani (1,8 miliarde dolari), în următorii cinci ani, pentru cercetare în domeniul creşterii conectivităţii smartphone, conducere autonomă şi alte funcţii auto smart pentru automobilele destinate pieţei chineze.
Prin această investiţie, vehiculele Ford de nouă generaţie din China vor fi proiectate în jurul clienţilor de pe piaţa respectivă, a declarat directorul general al Ford, Mark Fields.
Reprezentanţii Ford speră că investiţiile planificate în China vor contribui la dezvoltarea de funcţii smart special concepute pentru şoferii chinezi.
În prezent, Ford instalează pe automobilele destinate Chinei sisteme smart proiectate şi utilizate pe alte pieţe.
„Vedem China ca o piaţă în dezvoltare foarte mare. Este o mare oportunitate să creştem nu doar afacerea de bază, de vânzare de automobile, dar să oferim oamenilor şi servicii mobile”, a spus Fields.
Între serviciile care ar putea fi oferite de Ford se numără un control mai mare al şoferilor asupra sistemelor automobilelor, prin intermediul smartphone-urilor, în special în timpul ambuteiajelor.
O filmare care a arătat problemele din trafic în China, la sfârşitul unei sărbători, a devenit virală în ultimele zile şi a scos în evidenţă amploarea problemei.
Anunţul Ford are loc într-o perioadă în care creşterea pieţei auto chineze a stagnat, pe fondul încetinirii creşterii economice şi a măsurilor de limitare a achiziţiilor, din cauza poluării şi a traficului.
Vânzările de automobile noi din China au scăzut în august cu 3,4%, la 1,42 milioane de vehicule, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Ford şi companii concurente precum General Motors şi Volkswagen au redus recent preţurile, iar fabricile lor funcţionează sub capacitate.
În primele opt luni ale anului, Ford a vândut 531.704 automobile în China, în scădere cu 1,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Acum cinci ani, Ford a anunţat un plan de 5 miliarde de dolari în China, pentru dublarea capacităţii de producţie la 1,2 milioane de vehicule. De atunci, cota Ford pe piaţa chineză s-a dublat de la 2,5% în 2010 la 5%.