Ford începe la Craiova producţia noului motor EcoBoost de 1,5 l
Cel de-al doilea motor care va fi construit la Craiova după premiatul EcoBoost de 1l, EcoBoost 1,5 l a beneficiat de investiţii masive din partea Ford, mai exact 230 de milioane de euro, şi promite să fie unul dintre cele mai avansate motoare pe benzină ale momentului. Vorbim de un propulsor capabil să dezvolte 180 CP, un cuplu maxim de 240 Nm şi performanţe de consum superioare motorului de 1,6 litri actual, pe care deocamdată nu îl înlocuieşte, cel puţin nu în Europa.
„Lansarea producţiei noului motor EcoBoost de 1,5 l reprezintă un punct de reper pentru echipa noastră de aici, de la Craiova. Sunt foarte mândru că, datorită acestui nou motor, produsele noastre vor fi de acum utilizate nu numai în Europa, ci şi în întreaga lume„, a declarat Ian Pearson, Şeful Secţiei de Producţie Motoare de la uzina din Craiova.
Motorul EcoBoost de 1,5 l beneficiază de tehnologia turbo implementată de Ford, injecţie directă şi supape cu distribuţie variabilă, fiind proiectat pentru a favoriza un consum redus precum şi niveluri bune de silenţiozitate şi performanţă. Propulsorul cu bloc-motor din aluminiu şi două axe cu came va beneficia la rândul său de galeria de admisie integrată în chiulasă.
Mai mult, Ecoboost 1,5 l este primul propulsor Ford care încorporează un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apă acţionată de curea, lucru care reduce semnificativ timpul de încălzire.
„Uzina de motoare de la Craiova are un rol foarte important în ansamblul flexibilităţii sistemului global Ford de producţie a motoarelor. Mă bucură foarte mult faptul că fabrica noastră va avea o contribuţie semnificativă în sprijinirea cererii mari la nivel global pentru vehicule Ford cu consum redus de combustibil şi emisii scăzute de CO2„, a declarat Jan Gijsen, Preşedintele Ford România.
Noul motor va fi denumit GTDI, acronim care n-are nimic a face cu dieselul, ci cu Gasoline Turbo Direct Injection, şi va fi introdus mai întâi în China şi în SUA. Rămâne de văzut când va fi implementat şi pe maşinile din Europa, cert este că deocamdată capacitatea de producţie de la Craiova va fi mai bine folosită, ceea ce este în sine o veste foarte bună.