Ford demarează producţia la Craiova!

Publicat: 08 09. 2009, 20:50

This browser does not support the video element.

NOUA GAMĂ
TRANSIT/TOURNEO CONNECT:
CONECTATĂ LA NIVEL GLOBAL, CU UN DESIGN MODERN
ŞI DOTĂRI NOI
  • O nouă imagine modernă pentru familia Connect
  • Un aspect mult mai dinamic la
    exterior
  • Un interior îmbunătăţit cu un
    bord cu totul nou
  • Caracteristici de siguranţă
    îmbunătăţite; oferă ESP, controlul tracţiunii şi pornire asistată
    în pantă
  • Dotări noi şi o calitate
    rafinată
  • Noi elemente ale seriei

Modelele Ford de succes, Transit Connect şi Tourneo Connect au
fost supuse unui proces complex de modificare care a făcut ca cele
mai populare autoutilitare ale Europei să devină şi mai atractive.
Noua gamă Ford Transit/Tourneo Connect are un aspect nou, actual,
atât în interior, cât şi în exterior, prezentând, de asemenea,
caracteristici noi şi niveluri ridicate de calitate. Cu toate
aceste modificări ale designului, siguranţei şi calităţii, gama
Connect este gata să îşi demonstreze caracterul practic şi
robusteţea pe străzile din Europa şi, de asemenea, din vara anului
2009, în America de Nord. Transit Connect va fi atunci disponibil
în peste 50 de pieţe globale, pe patru continente.

Designul Connect

Pentru 2009, designul gamei Transit/Tourneo Connect a fost
revizuit pentru a reflecta limbajul Ford „kinetic design” folosit
la ultimele modele de autoturisme ale companiei.

„Am introdus „kinetic design” la gama noastră de autoutilitare
de mici dimensiuni prin noua autoutilitară Fiesta şi am dorit să
aducem mai aproape Transit/Tourneo Connect de imaginea recentă a
familiei”, a spus Chris Bird, director design, Ford of Europe.
„Totuşi, în acelaşi timp, am dorit să păstrăm robusteţea
caracteristică a exteriorului, oferind un design nou al
interiorului care să se potrivească cu ultimele elemente introduse
la autoturismele noastre. Credem că rezultatul final face ca
Tourneo Connect să fie şi mai atractiv ca vehicul de pasageri, în
timp ce îşi păstrează imaginea puternică, robustă”.

Bara de protecţie şi grila faţă revizuite au forma trapezoidală
caracteristică Ford of Europe iar noile faruri şi stopuri
completează aspectul actual. Noile detalii precum bandourile
laterale şi jantele din aliaj recent proiectate contribuie la
abordarea contemporană a designului. Pentru a avea un aspect şi mai
asemănător cu cel al unui autoturism, pentru Tourneo Connect au
fost proiectate oglinzi laterale noi, elegante. O gamă de noi
culori pentru exterior a fost aleasă pentru a se potrivi abordării
atractive şi dinamice folosite la familia Connect. Noua paletă de
culori de exterior este de asemenea aliniată noii game Transit
pentru a veni în sprijinul proprietarilor de flote mixte.

Interiorul a fost supus unui proces important de modernizare.
Designul noului bord a fost clar influenţat de Ford S-MAX – un
model important al variatei şi luxoasei game Ford of Europe. Bordul
şi volanul vehiculelor Transit/Tourneo Connect poartă semnătura
noului Ford Fiesta, împreună cu noile modele de scaune şi schema
revizuită de culori de interior, rezultatul fiind un mediu extrem
de confortabil şi asemănător cu cel al unui autoturism. Noul bord
şi zona centrală, precum şi raftul din plafon cu o lăţime egală cu
a acestuia oferă un spaţiu de depozitare generos pentru şofer şi
pasager, iar suportul pentru dosare montat în centrul bordului vă
ajută în activităţile zilnice de transport. În plus, s-a acordat o
atenţie specială îmbunătăţirii execuţiei şi a calităţii
interiorului prin folosirea noilor materiale durabile care asigură
o senzaţie tactilă plăcută.

Siguranţa Connect

Pentru noul model, Ford îmbunătăţeşte caracteristicile de
siguranţă activă ale Transit/Tourneo Connect oferind opţional
controlul interactiv al dinamicii automobilului (Interactive
Vehicle Dynamics
– IVD) pentru întreaga gamă. IVD pentru gama
Connect include: controlul electronic al stabilităţii
(Electronic Stability Program – ESP), controlul tracţiunii
(Traction Control System – TCS), asistenţă la frânarea de
urgenţă (Emergency Brake Assist – EBA), precum şi control
activ antiderivă (Active Yaw Control – AYC).

Electronica noului sistem de frânare include de asemenea funcţia
de pornire asistată în pantă (Hill Launch Assist – HLA).
Folosită mai întâi la autoturismele Ford de dimensiuni mari şi de
lux şi disponibilă deja gamei de vehicule mai mari Transit, această
nouă tehnologie foloseşte sistemul de frânare pentru a opri
vehiculul în pantă şi a împiedica înaintarea necontrolată a
acestuia. HLA menţine presiunea pe sistemul de frânare şi asigură o
întârziere de două secunde şi jumătate atunci când şoferul îşi mută
piciorul de pe pedala de frână pe cea de acceleraţie.

Pe lângă modificările care ţin de partea electronică, sistemul
de frânare a fost îmbunătăţit prin trecerea la discuri ventilate
faţă şi discuri pline spate pentru toate versiunile. Toate aceste
îmbunătăţiri asigură faptul că noile modele Connect oferă o
siguranţă activă sporită în toate situaţiile de conducere,
indiferent de condiţiile de încărcare.

La lista de caracteristici de siguranţă standard se adaugă
luminile de avarie. În cazul unor frânări puternice, conducătorii
auto din spate sunt avertizaţi prin declanşarea automată a
luminilor de avarie.

În ceea ce priveşte siguranţa pasivă, toate noile vehicule
Connect au airbag pentru şofer ca dotare standard, în timp ce
airbagul pentru pasager este standard pentru Tourneo Connect şi
opţional pentru Transit Connect. Airbagurile de impact lateral pot
fi comandate pentru marea majoritate a variantelor de Tourneo
Connect şi sunt standard pentru seria Limited.

Dotările Connect

Autoutilitarele înseamnă mult mai mult decât un mijloc de a
transporta bunuri, reprezintă locul de muncă al şoferilor
profesionişti în care aceştia îşi petrec de multe ori întreaga zi
de lucru. Pentru a face condusul şi munca mai sigure şi
confortabile, Ford a adăugat mai multe dotări noii game
Connect.

Noua gamă a fost proiectată pentru a oferi niveluri ridicate de
specificaţii şi dotări standard complexe pentru toate elementele
acesteia. Începând cu modelul de bază, dotările standard includ
geamurile electrice şi sistemul de închidere dublă cu
telecomandă.

Începând cu seria Trend, dotările standard includ faruri
de ceaţă, oglinzi electrice şi parbriz încălzit, în timp ce aerul
condiţionat şi computerul de bord sporesc confortul interior şi
caracterul practic. Aplicaţiile de interior de culoare argintie şi
culoarea albastră opţională completează senzaţia de autoturism.

Vârful de gamă, modelul cu ampatament scurt Limited oferă
dotări precum mânere şi oglinzi de culoarea caroseriei, geamuri
fumurii şi senzori spate de parcare. Interiorul este îmbunătăţit
prin implementarea unor dotări precum luminile automate,
ştergătoarele automate, oglinda interioară heliomată şi airbagurile
de impact lateral ca dotare standard. Modelul Limited oferă din
standard jante din aliaj de 15 inch.

Toate seriile pot fi modernizate şi mai mult şi personalizate în
funcţie de nevoile personale şi de afaceri ale fiecărui client cu
ajutorul unei game variate de opţiuni. Acestea includ diferite
tipuri de sisteme audio care oferă acum un nou sistem de navigaţie
cu CD/SD şi un afişaj color de 5 inch (disponibil în funcţie de
piaţă).

Caracterul practic Connect

Deşi modificările aduse noii game Connect sunt complexe,
caracteristicile de bază ale acestei autoutilitare puternice şi
robuste care s-au bucurat de succes rămân neschimbate. Transit
Connect este construit pe o arhitectură solidă şi specială pentru
autoutilitare cu suspensie MacPherson în faţă şi punte robustă cu
arcuri lamelar pe spate. Toate vehiculele Transit Connect sunt
proiectate şi executate pentru a fi la fel de solide ca vehiculele
Connect de talia cea mai mare, dar oferă de asemenea un nivel de
încredere şi o plăcere a condusului care depăşesc aşteptările
legate de autoutilitarele de talie mică din această clasă.

„O autoutilitară reprezintă întotdeauna un instrument de lucru –
de aceea trebuie să fie instrumentul perfect adaptat pentru
specificul utilizarării acestuia şi trebuie să fie de asemenea
rezistent şi accesibil”, a spus Steve Adams, director linie de
vehicule, autoutilitare, Ford of Europe. „Acesta este motivul
pentru care am proiectat gama Transit/Tourneo Connect în acelaşi
mod în care am dezvoltat gama vehiculelor Transit de talie
maximă”.

Gama Transit/Tourneo Connect a fost testată pe o distanţă de
240.000 kilometri. Pentru a obţine aceste niveluri de robusteţe,
gama Transit/Tourneo Connect a fost dezvoltată cu un design robust
al caroseriei şi foloseşte pe plan extins panouri duble pentru
caroserie.

Atât versiunea autoutilitară Transit Connect, cât şi versiunea
kombi Tourneo Connect sunt disponibile în variantele cu ampatament
scurt/acoperiş standard şi ampatament lung/acoperiş înălţat.
Designul general al vehiculului s-a dorit să ofere un echilibru
excelent între lungimea vehiculului şi capacitatea de transport.
Transit Connect cu ampatament scurt are o lungime totală compactă
de doar 4.275 mm, dar oferă un volum util generos de 2,8 metri
cubi.

Versiunea cu ampatament lung adaugă 25 cm la lungimea totală şi
în jur de 17 cm la înălţimea benei, rezultând o capacitate de
transport de 3,7 metri cubi. La toate versiunile de autoutilitară,
lăţimea benei dintre pasajele roţilor este mai mare de 1,2 metri
pentru a asigura faptul că încărcăturile cu dimensiuni standard, de
exemplu europaleţii, pot fi încărcate cu uşurinţă. În anumite
pieţe, atât autoutilitarele cu ampatament lung, cât şi cele cu
ampatament scurt pot fi comandate cu configuraţia Cab-in-Van pentru
a oferi locuri pentru până la 5 persoane.

Pentru a oferi clienţilor Transit Connect o altă posibilitate de
a-şi personaliza vehiculele în funcţie de cerinţe, toate
autoutilitarele Connect pot fi comandate ca versiuni cu sarcini
utile standard sau mărite care oferă o sarcină utilă brută de până
la 900 kg.

Securitatea încărcăturii este obligatorie în cazul
autoutilitarelor, de aceea Transit Connect are un perete
despărţitor din oţel fix, cu geam vitrat şi cârlige de ancorare
solide. Peretele despărţitor integral din oţel este de asemenea
disponibil şi fără geam vitrat. Toate aceste sisteme de fixare a
încărcăturii sunt conforme cu reglementările stricte DIN. Un
detaliu suplimentar care demonstrează înţelegerea de către Ford a
nevoilor clienţilor săi de autoutilitare este montarea unor piuliţe
standard încastrate în zona benei pentru a permite stivuirea facilă
fără a fi necesară găurirea caroseriei.

Pentru a oferi acces în zona încărcăturii, pot fi comandate
diferite tipuri de uşi spate şi laterale. Pentru vehiculele cu
ampatament scurt, pot fi comandate un hayon şi uşi spate duble cu
balamale, ultima în combinaţie cu o trapă pe plafon, proiectată
pentru a transporta încărcături foarte lungi, de exemplu scări.
Pentru ambele versiuni, cu ampatament scurt şi cu ampatament lung,
sunt disponibile uşi glisante pe ambele părţi.

Ford Tourneo Connect este proiectat pentru a oferi o mare
flexibilitate a poziţiei scaunelor, atunci când este folosit de
către clienţi în scop comercial sau de relaxare. Al doilea rând de
scaune ce formează o banchetă poate fi rabatat fracţionat, iar
Tourneo Connect cu ampatament lung poate fi comandat cu un al
treilea rând de scaune suplimentar care formează o banchetă cu trei
locuri pentru a-l transforma într-un vehicul pentru opt
persoane.

Puterea Connect

Pentru a
răspunde pe deplin cerinţelor clienţilor „comerciali” din Europa,
Transit Connect şi Tourneo Connect oferă o mare varietate de
motorizări, combinând agilitatea şi uşurinţa conducerii cu o bună
economie de combustibil şi un cost redus de întreţinere.

Motorul Duratorq TDCi de 1,8 litri este disponibil cu trei
niveluri diferite de putere: motorul de bază pentru modelul de bază
– Ambiente – oferă 75 CP la 4.000 rpm şi 175 Nm la 1.800 rpm.
Pentru Tourneo Connect, cu acest motor, consumul de combustibil în
ciclul combinat este de 6,3 l/100 km şi emisiile medii de
CO2 sunt de 167 g/km.

O îmbunătăţire opţională a puterii pentru modelul de bază, seria
Trend şi motorul de bază pentru Limited este versiunea de 90 CP
(putere maximă la 4.000 rpm) care oferă un cuplu maxim nominal de
220 Nm la 1.750 rpm – care creşte la 240 Nm în modul overboost.
Autoturismul omologat Tourneo Connect cu 90 CP oferă un consum de
combustibil în ciclul combinat de 6,4 l/100 km şi emisii medii de
CO2 de 168 g/km.

Motorul vârf de gamă cu o putere maximă de 110 CP la 3.500 rpm
(cuplu maxim de 250 Nm între 1.500-3.200 rpm, 280 Nm în modul
overboost) este disponibil şi pentru seria Limited. Datorită
turbinei cu geometrie variabilă, acest motor este nu numai cel mai
puternic, dar şi cel mai economic din gamă: consumul de combustibil
în ciclul combinat este de 6,0 l/100 km iar emisiile medii de
CO2 de 159 g/km.

Toate aceste motoare sunt combinate cu o transmisie manuală
echilibrată, cu cinci viteze pentru o eficienţă sporită şi uşurinţă
în utilizare.

Versiunile cu 90 şi 110 CP ale Transit Connect pot fi prevăzute
cu un filtru de particule diesel (Coated Diesel
Particulate Filter
– cDPF) opţional (în funcţie de piaţă).
Datorită învelişului special, cDPF nu necesită aditivi pentru
funcţionare şi, de aceea, nici întreţinere.

Viitorul Connect

La Salonul Auto de la Geneva din 2009, Ford a prezentat un
concept de vehicul cu emisii zero care ar putea face parte din gama
europeană Connect, dacă interesul clienţilor este suficient de
mare.

Conceptul Tourneo Connect BEV a prezentat o motorizare de tip
vehicul electric cu baterii (Battery Electric Vehicle – BEV)
şi a fost dezvoltat în colaborare cu Smith Electric Vehicles,
specialistul numărul unu pe piaţa europeană în transformarea
autoutilitarelor în vehicule electrice pe baterii, care face parte
din grupul de companii Tanfield cu sediul în Regatul Unit.

„Conceptul Tourneo Connect BEV arată modul în care colaborarea
dintre Ford şi Tanfield extinde planul global legat de vehiculule
electrice al companiei în Europa”, a spus John Fleming, preşedinte
şi CEO, Ford of Europe. „Tehnologia este deja disponibilă pentru a
fi aplicată autoutilitarelor şi la Salonul Auto de la Chicago din
2009. Am confirmat faptul că vom lansa, cu Tanfield drept partener,
autoutilitara Transit Connect ca vehicul complet BEV în America de
Nord, în anul 2010.

„Deşi deocamdată este un concept, dacă există suficient interes,
această tehnologie silenţioasă, cu emisii zero poate fi aplicată
extrem de rapid vehiculului Tourneo Connect. Credem că poate fi
soluţia ideală pentru taxiuri, vehiculele care fac transferul de la
hoteluri la aeroporturi sau alte utilizări în interiorul oraşelor”,
a adăugat Fleming.

„Oferirea gamei de vehicule Ford Connect alimentate de la
baterii reprezintă pasul următor logic spre obiectivul nostru de
asigura o şi mai mare economie de combustibil şi durabilitate”, a
spus Derrick Kuzak, vicepreşedintele grupului Ford pentru
dezvoltarea globală a produselor. „Ştim că tot mai mulţi dintre
clienţii noştri care deţin flote de vehicule şi-au exprimat
interesul legat de electrificare ca soluţie durabilă pentru
mobilitate. Prin uniformizarea echipei noastre globale şi a
portofoliului de active, putem introduce rapid pe piaţă acest
vehicul prietenos faţă de mediu, puternic şi silenţios ca
autoutilitară şi credem că există posibilităţi enorme de a avea şi
un model Tourneo Connect pentru pasageri”.

Conceptul Tourneo Connect BEV a fost dezvoltat în colaborare cu
un partener recunoscut în domeniul electrificării – compania
specializată Smith Electric Vehicles, cu sediul în Regatul Unit,
parte a Tanfield Group.

Din anul 2007, Ford a colaborat cu Tanfield la dezvoltarea
vehiculelor electrice pe bază de baterii pe şasiul Ford, inclusiv
autoutilitara Transit de talie medie şi Transit Connect. În Regatul
Unit şi în anumite pieţe europene, Tanfield oferă deja versiuni
electrice pe baterii ale autoutilitarei Ford Transit de talie
medie, pentru clienţii care deţin flote de vehicule şi se aşteaptă
să ofere Transit Connect BEV în acest an.

Pentru conceptul Tourneo Connect BEV, a fost aleasă ultima
tehnologie de alimentare electrică pe bază de baterii. Un bloc de
acumulatori litiu-ion de 21 kWh acumulează energie pentru a acţiona
un electromotor de 50 kW, în timp ce cuplul motor este trimis la
roţi de o transmisie cu o singură treaptă. Folosind această schemă,
Smith Electric Vehicles doreşte să obţină o distanţă de deplasare
de până la 160 km şi o viteză maximă de 113 km/h.

Reîncărcarea vehiculului se face, de asemenea, uşor:
încărcătorul de la bord poate fi introdus direct într-o priză
standard, iar încărcarea completă a acumulatorului are loc în 6-8
ore.

„Credem cu tărie că Tourneo Connect BEV Concept se îndreaptă în
direcţia bună”, a spus Fleming. „Demonstrează o combinaţie mai mult
decât rezonabilă de performanţă responsabilă faţă de mediu,
caracter practic în viaţa de zi cu zi şi un cost scăzut de
întreţinere. Vom monitoriza cu atenţie feedbackul de la public şi
media legat de acest concept şi dacă există un interes suficient de
mare, vom lucra împreună cu Tanfield la un plan de intrare în
producţie a vehiculului”.

„Lucrăm la extinderea planului global Ford legat de vehiculele
electrice în portofoliul nostru european şi, în timp ce Tourneo
Connect BEV reprezintă un punct practic de pornire ce poate intra
rapid în producţie, vom avea mai multe de spus anul acesta despre
planurile noastre pe termen mediu”, a declarat Fleming.

Connect pe plan global

Ford Transit Connect va ajunge pe piaţa din America de Nord
pentru prima dată în vara anului 2009. Acest model profită din plin
de punctele forte dovedite ale familiei de produse Transit/Tourneo
Connect în Europa, dar este special proiectat pentru a răspunde
aşteptărilor clienţilor din SUA.

Pentru a pregăti Transit Connect pentru nevoile unice ale
întreprinderilor mici din Statele Unite, un motor pe benzină cu
patru cilindri Duratec DOHC de 2,0 litri care oferă o putere
estimată de 138 CP la 6.500 rpm va fi folosit împreună cu o
transmisie automată overdrive cu patru viteze. În plus, vor fi
oferite dotări şi opţiuni speciale exclusive pentru piaţa din SUA,
precum sistemele speciale de urmărire Tool Link™ şi Crew
Chief™.

Versiunea pentru SUA a vehiculului Transit Connect este produsă
împreună cu vehiculele pentru Europa în uzina de montaj Ford Otosan
din Kocaeli/Turcia. Această uzină produce deja familia de produse
Ford Transit/Tourneo Connect pentru Europa de la lansarea sa la
sfârşitul anului 2002.

Succesul Connect

Cu aproape 600.000 de unităţi produse deja, familia de
autoutilitare compacte Connect este binecunoscută pe piaţa
europeană. Imediat după lansarea pe piaţa europeană, Transit
Connect a fost desemnată Autoutilitara anului 2003 de un
juriu format din editorialişti specializaţi în domeniul vehiculelor
comerciale.

Steve Adams, director linie de vehicule, autoutilitare, Ford of
Europe, a declarat: „Ne bucurăm că vehiculul de succes Transit
Connect joacă acum un rol important în strategia globală a Ford.
Acest membru important al familiei Transit şi-a construit o
reputaţie bazată pe robusteţe şi caracter practic cunoscând deja că
aceste atribute sunt bine apreciate şi de clienţii din America de
Nord. Suntem convinşi că Transit Connect va completa cu succes gama
de autoutilitare Ford din America şi cu o disponibilitate pe piaţă
în peste 50 de ţări de pe patru continente, această autoutilitară
populară de dimensiuni mici conectează cu adevărat Ford pe plan
global”.

VEZI AICI
FILMĂRILE DE LA UZINA FORD DIN CRAIOVA!

Promotor.ro a
fost la Craiova, cu ocazia ceremoniei de inaugurare a
producţiei utilitarei

Ford Transit Connect
în noua uzină
Ford
. La această ceremonie au participat preşedintele
României Traian Băsescu, preşedintele Ford Europe John Fleming,
directorul fabricii Ford Craiova Dionisio Campos, precum şi
ambasadorul USA în România, Mark Gitenstein.

John Fleming ne-a furnizat câteva informaţii foarte importante
referitor la viitorul indsutriei auto în România. În ciuda
crizei economice, investiţiile concernului Ford în fabrica de la
Craiova vor continua
, urmând să depăşească 600 de milioane
de euro, iar numărul de angajaţi va creşte de la 3.900 în prezent
la aproximativ 7.000. Totodată, uzina va produce 300.000 de maşini
anual, precum şi 300.000 de motoare.

Una dintre surprize a fost
confirmarea faptului că, în viitorul apropiat, uzina Ford
din Craiova va produce un model low-cost
, o maşină de oraş
care nu va fi nici Fiesta, nici Ka şi care, iniţial, va fi produsă
exclusiv în uzina românească. De asemenea, fabrica de la
Craiova va furniza pieţei şi motoare EcoBoost
, noua
familie de propulsoare Ford oferind reduceri de consum şi emisii
CO2 de până la 20%, în condiţiile unor performanţe
crescute.

Bineînţeles, primul model Ford Transit Connect ieşit din
uzina Ford de la Craiova a devenit obiectul unei donaţii, către
spitalul municipal din Craiova
. Iar preşedintele Traian
Băsescu nu s-a abţinut şi a luat loc în spatele volanului maşinii
Transit Connect de prezentare, spre deliciul aparatelor foto şi
video.

Practic, ziua de 8 septembrie 2009 va rămâne un punct de
cotitură pentru economia românească, începerea producţiei în a doua
facilitate auto din România marcând un nou pas în evoluţia României
pe harta auto europeană.

Vezi aici detaliile tehnice ale lui
Ford Transit Connect