Ford confirmă producţia modelului B-MAX la Craiova
Ford a confirmat astăzi oficial planurile pentru uzina
din România. Ford va demara la Craiova producţia de masă a noului
model B-MAX în prima parte a anului 2012. De asemenea, în viitor va
fi produs în Romania şi un al doilea model apartinand clasei
B.
Fabrica de la Craiova va deveni o unitate specializată în
producţia de vehicule aparţinând clasei B, fapt care va permite
companiei Ford să creeze sisteme eficiente de coordonare în ceea ce
priveşte componentele şi furnizorii, pentru vehicule similare din
punct de vedere al dimensiunilor, precum şi să reduca nivelul de
complexitate al procesului de construcţie în fabrică.
„Anunţăm astăzi o nouă oportunitate de dezvoltare pentru Ford la
Craiova, ca parte a abordării noastre de creştere a Ford în
Europa”, a declarat Jan Gijsen, Preşedintele Ford Romania.
„Suntem foarte mândri că noul B-MAX va fi produs aici la Craiova
începand cu prima parte a anului 2012”.
Ford B-MAX ce va fi lansat în producţie la Craiova reprezintă un
model inovator în clasa mică, cu o caroserie care elimină stâlpul
central şi dispune de uşi glisante. Astfel, comparativ cu modelele
din clasa sa , acest model va permite un acces facil în interior,
precum şi confort şi flexibilitate de neegalat.
În prima parte a anului 2012 la Craiova va fi demarat procesul
de producţie şi pentru motorul de 1,0 l EcoBoost cu un consum redus
de combustibil, acesta fiind unul dintre cele mai avansate motoare
dezvoltate din punct de vedere tehnologic şi al eficientei. Motorul
are un design extrem de eficient, în 3 cilindri cu performanţe
identice cu ale unui motor în 4 cilindri, însa cu un consum şi un
nivel de emisii mult mai reduse.
„Ştim că la nivel european clienţii noştri vor fi încântaţi de
noul B-MAX, precum şi de motorul EcoBoost. Suntem foarte mandri că
aceste două produse vor fi fabricate la Craiova. Aşteptăm cu
nerabdare ediţia din acest an a Salonului Auto de Frankfurt din
septembrie, când vor fi disponibile detalii suplimentare pentru
ambele produse”.
În ceea ce priveşte noul vehicul de clasa B care va fi
produs la Craiova în viitor, acesta va înlocui producţia noului
Ford Transit Connect, planificată iniţial pentru fabrica din
Romania. Planul actualizat transforma fabrica de la
Craiova într-o unitate specializată pentru producţia de vehicule
aparţinând clasei B, oferind oportunităţi sporite prin utilizarea
componentelor şi platformelor comune pentru vehicule cu dimensiuni
similare.
„Odată cu evoluţia strategiei globale One Ford, am reevaluat
planurile noastre de producţie. Inţial am anunţat că la fabrica de
la Craiova se va produce noul model Ford Transit Connect. Cu toate
acestea, am indentificat argumente solide care să permită fabricii
de la Craiova specializarea pe vehicule aparţinând clasei B”, a
menţionat domnul Jan Gijsen.
Ford îşi pastrează angajamentul de a investi peste 675
milione de Euro în vederea transformarii fabricii de la Craiova
într-o unitate de producţie modernă şi competitivă la nivel
global. În plus, faţă de multe alte proiecte de investiţii
la fabrică, Craiova dispune acum de o secţie de vopsitorie de
ultima generaţie – una dintre cele mai avansate de acest tip şi
singura pe care Ford o deţine în acest moment la nivel european.
Totodata Ford deţine astăzi la Craiova şi o secţie de caroserii
foarte avansată din punct de vedere tehnologic, precum şi o secţie
de montaj general complet nouă.
„Noi preţuim calitatea. Este o prioritate pentru noi şi de aceea
aş dori să multumesc tuturor angajaţilor de la Craiova pentru munca
lor deosebită în asigurarea celui mai înalt standard de calitate
pentru produsele ce au ieşit din fabrică. De asemenea, intenţionăm
să creştem în mod substanţial numărul locurilor de munca de la
Craiova pe masura ce vom lansa noi produse. Ford a adus deja – şi
va aduce în continuare- un numar semnificativ de furnizori globali
la Craiova şi în Oltenia, generand astfel noi locuri de munca şi
investiţii”, a declarat domnul Gijsen.
Anunţul de azi referitor la Craiova este parte a unui amplu
proces de reorganizare a planurilor de producţie din Romania,
Spania, Turcia şi Germania. Aceste masuri, alături de celelalte
planuri anunţate anterior în Europa – sunt menite a pregati
creşterea Ford în Europa. Ford va lansa cel puţin 20 de modele
intregal noi sau semnificativ îmbunatăţite în Europa în urmatorii 3
ani.