Ford a dezvăluit noul F150 Raptor R, camioneta cu V8 de 700 de cai putere
Ford a dezvăluit cea mai puternică versiunea a camionetei F150. Raptor R are un V8 de 700 de cai luat de pe Shelby GT500.
Încă de la lansarea celei de a treia generații a utilitarei, fanii au așteptat propulsorul cu opt pistoane. Până acum, doar prima generație a fost echipată cu motoare V8, urmând ca Ford să folosească motorul V6 EcoBoost de 3.5 litri.
După o lungă așteptare, F150 Raptor a primit un motor V8. Unitatea este preluată de pe Mustang Shelby GT500, dar cu modificările de rigoare pentru această aplicație. În acest caz, motorul supraalimentat cu compresor dezvoltă 700 de cai și 868 Nm, cu 60 dai cai mai puțin decât cel întâlnit pe Mustang. Ce-i drept, cuplul a crescut, dar foarte puțin. Cu toate acestea, Raptor R rămâne cu un deficit de putere față de RAM 1500 TRX.
„Am auzit că clienții noștri doresc sunetul și puterea unui V8 înapoi în Raptor”, a declarat Carl Widmann, inginer șef Ford Performance.
Raptor R – Suspensii, mai presus de toate
Încă de la prima generație, F150 Raptor a avut un as în mânecă: suspensiile. Dotat cu amortizoare Fox, capabile de curse extreme ale suspensiei, Raptorul a devenit jucăria supremă în off-road. Există nenumărate clipuri în care oamenii sar cu ele peste dune și merg cu viteze de autostradă peste terenuri denivelate. Acest lucru este posibil cu ajutorul modului de condus „Baja”, care pregătește amortizoarele pentru astfel de suprafețe.
Noua generație a dus capabilitățile și mai departe. Șasiul a fost rigidizat, iar suspensiile aduse la standardele moderne, înglobând cele mai noi tehnologii. Amortizoarele sunt controlate electronic și folosesc senzori pentru a se adapta condițiilor de drum.
Raptor R dispune de 33 de centimetri de gardă la sol, iar anvelopele de 37 de inch sunt standard.
De asemenea, a primit o serie de îmbunătățiri care să îl facă mai rezistent. Cutia de viteze a fost întărită, la fel și suspensia față. Suspensia spate este una cu totul nouă pentru versiunea de top a lui Raptor. Și motorul s-a bucurat de atenția cuvenită pentru a-l face mai durabil. Au fost instalate galerii de evacuare din inox, un nou răcitor de ulei, dar și o baie de ulei mai mare. Debitul de aer a crescut cu 66%, mulțumită unei noi admisii de dimensiuni mai mari.
Design nou și agresiv
Pentru a diferenția Raptor R de restul, Ford i-a adăugat o capotă nouă, mai impozantă, dar și alte detalii care să îl ajute să se distingă. Printre ele se numără embleme vopsite cu portocaliu, dar și niște colante ce pot fi montate opțional.
La interior regăsim scaune Recaro, care sunt îmbrăcate în piele neagră și alcantara. Împrăștiate prin tot interiorul sunt accente de fibră de carbon, care se regăsesc pe uși, pe bord, dar și pe consolă.
În materie de tehnologie, cabina lui Raptor R nu dezamăgește. Sistemul Sync 4 rulează pe un ecran de 12 inch. Acesta vine atât cu Apple CarPlay, cât și cu Android Auto. De asemenea, camioneta este plină de sisteme de asistență care să te ajute să ieși din situații limită, printre care și o suită dedicată ieșirilor în teren.
https://www.youtube.com/watch?v=7k_WeWKl7aE