FlixMobility GmbH, compania mamă a platformelor de servicii de mobilitate FlixBus şi FlixTrain, a anunţat finalizarea unei runde de finanţare, iar capitalul atras va fi utilizat pentru extinderea reţelei la nivel global, cât şi pentru lansarea unor noi produse FlixMobility. FlixBus îşi propune să devină lider de piaţă în Statele Unite ale Americii şi va lansa serviciile de mobilitate în două noi pieţe din America de Sud şi Asia în 2020.
În ceea ce priveşte FlixTrain, investiţia va ajuta la extinderea trenurilor verzi în noi ţări din Uniunea Europeană după liberalizarea pieţei feroviare în 2020, pe lângă consolidarea produsului pe piaţa din Germania unde FlixTrain operează deja treia rute.
În plus, finanţarea va fi folosită pentru a lansa FlixCar, o platformă de ride sharing care se va alătura reţelelor FlixBus şi FlixTrain.
Cu FlixBus şi FlixTrain, FlixMobility oferă o reţea integrată în continuă extindere, permiţând călătorilor să îşi planifice călătorii flexibile. Din dorinţa de a aduce servicii de mobilitate inteligente şi sustenabile la dispoziţia cât mai multor persoane, FlixMobility se pregăteşte să lanseze FlixCar, un serviciu de car-pooling care va contribui la extinderii reţelei şi va aduce şi mai multă flexibilitate.
“Încă de la început ne-am poziţionat ca fiind un furnizor de servicii de mobilitate, nu o companie de transport sau de autocare: oferim posibiltate de a călători inteligent, accesibil şi într-un mod prietenos cu mediul, fie că vorbim de autocare sau de tren sau – şi în curând – de ride sharing,” a mai declarat Jochen Engert, CEO şi fondator al FlixMobility. “FlixCar este următorul pas logic în extinderea reţelei noastre pentru a le oferi şi mai multor persoane posibilitatea de a călători. În medie, rata de ocupare a unui autoturism de este doar 1.5. Ride sharing-ul este o modalitate foarte bună de a împărţi costurile pentru combustil şi de a avea un impact mai redus asupra mediului înconjurător.”
Din 2013 când a început să revoluţioneze călătoriile pe distanţe lungi, FlixMobility asigură servicii de mobilitate accesibile pentru milioane de pasageri. Doar în 2018, 45 de milioane de persoane au folosit FlixBus şi FlixTrain, în cele 350.000 de conexiuni zilnice din peste 2000 de destinaţii. FlixBus este lider de piaţă în Europa, iar în 2018 s-a extins în Statele Unite ale Americii, fiind prezent în 29 de ţări. Compania lucrează cu mai mult de 300 companii de transport (autocare şi trenuri) şi a creat peste 10.000 de slujbe în industrie.
În 2018, odată cu lansarea FlixTrain, modelul FlixBus a fost introdus şi pe piaţa feroviară din Germania. În 2019, compania a aplicat pentru a operara curse pe reţelele feroviare din Suedia şi Franţa, un pas preliminar pentru extinderea FlixTrain şi în alte ţări odată cu liberalizarea transportului feroviar din Europa.
Aproximativ 1300 de angajaţi lucrează pentru FlixBus şi FlixTrain în 19 birouri din 17 ţări.