UPDATE GENEVA 2017: Alpine A110 are un motor central de 1.8 litri, turbo, care scoate 247 de cai putere. Cu o greutate de numai 1.080 kg, atinge suta la oră în 4.5 secunde. Transmisia e spate, iar cutia este automată, cu 7 viteze şi dublu-ambreiaj. Coeficientul de aerodinamicitate este 0.32, unul dintre cele mai bune în clasa în care se încadrează maşina. Pentru asta, podeaua maşinii este plată şi difuzorul de aer din spate este activ. Spre sfârşitul anului va începe producţia seriei limitate la 1955 de bucăţi (anul în care a apărut A110).
GALERIE FOTO INTEGRALĂ ALPINE A110
Povestea Alpine începe în 1950 şi din 1960 devine un preperator sport de casă al Renault-ului. Aşa cum sunt poveşti cu Mercedes şi AMG. Istoria francezilor experţi în motoare, transmisii pe spate şi în general soluţii pentru competiţii are multe de spus şi o serie de rezultate speciale. Dintre ele, A110 aspart gheaţa cu o serie de producţie între 1961 şi 1967.
Maşina a fost produsă în mai multe variante deosebite de caroserie şi motorizări de la cele de stradă, până la cele de raliu, chiar şi cu două carburatoare. Pe maşinile de curse, puterea urca până la 140 de cai. Acum, francezii au noul A110, anii 2017, un update superb şi în trend la versiunea de bază de acum aproape 50 de ani. În 2013, Renault a plimbat pe la toate saloanele din an conceptual Vision, foate asemănător acestui rezultat final. Deşi au început precomenzile cu 2.000 de euro avans, nu sunt încă detalii tehnice oficiale.
Carscoops spune că ar fi vorba de un 1.8 litri turbo în 4 cilindri şi 250 sau 300 de cai putere. Alpine A110 2017 ar trebui să facă suta la oră între 4 şi 5 secunde ca să se bată în clasa ei cu Porsche Cayman şi Alfa Romeo 4C.