Firea cea rea: amenzi pentru taximetrişti, 350.000 de bucureşteni pe drumuri
Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.) susţine decizia primarului Capitalei Gabriela Firea, care a anunţat ieri că vor circula prin Bucureşti numai taxiuri autorizate.
„În urma întâlnirii pe care am avut-o ieri cu Primarul General, Gabriela Firea, Primăria Capitalei a răspuns în modul cel mai firesc solicitărilor noastre care exprimă cerinţele tuturor asociaţiilor taximetriştilor licenţiaţi: eliminarea concurenţei neloiale, practicate prin sistemele de aplicaţii online ce oferă servicii ilegale de taximetrie. Din moment ce noi plătim taxele impuse prin lege şi respectăm toate cerinţele legilor în vigoare, nu putem înţelege de ce anumiţi lideri politici pot susţine că alţi „şoferi”, pot circula fără autorizaţii, în afara legilor ţării şi fără niciun fel de constrângere, sub pretextul că duc România la un nou nivel de civilizaţie şi progres, prin introducerea pe piaţă a unor aplicaţii – şi ele ilegale”, a declarat Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR.
Regulamentul pe care l-a discutat COTAR cu Primarul General prevede următoarele: vor fi interzise toate formele de practicare a taximetriei, care nu se încadrează în prevederile Legii nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi în cele ale HCGMB 78/2008 şi ale Codului Fiscal. De asemenea, operatorii de taxi vor fi obligaţi să aibă o ţinută civilizată, un limbaj adecvat, maşini curate şi care să garanteze siguranţa cetăţenilor. Toţi cei care practică activitatea de taxi în Capitală vor fi obligaţi să respecte aceasta prevedere din regulament, în care se vor introduce şi sancţiuni pentru cei care astăzi nu fac cinste acestui serviciu de utilitate publică. Primarul General a declarat că se va asigura că acest regulament va fi respectat în integritate.
Gabriela Firea a propus că Primăria Municipiului Bucureşti, prin Compania Municipală Tehnologia Informaţiei şi Compania Municipală Managementul Traficului, să realizeze parteneriate cu structurile de taximetrie recunoscute pentru implementarea unor servicii online de rezervări, curse şi plată, facilitând accesul bucureştenilor la serviciile de taxi
COTAR reacţionează şi faţă de răspunsul de ieri al UBER, cum că serviciile de carsharing, de taxi şi transportul în comun constituie, împreună, soluţii care pot duce la reducerea aglomeraţiei, a poluării şi pot rezolva problema parcărilor din Bucureşti şi că peste 350.000 de bucureşteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice şi mii de şoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicaţiei şi contribuie la bugetul public
”Ce venituri în plus? În baza căror legi şi autorizări sunt obţinute? Sunt respectate prevederile Codului Fiscal? Zecile de mii de autoturisme care practică activitatea de transport persoane prin intermediul acestor aplicaţii – UBER, TAXI FLY, BLA BLA CAR etc. – sunt licenţiate, autorizate, şoferii sunt atestaţi? Fac ITP din 6 în 6 luni? Respectă toate prevederile legale din domeniu? Mai mult: 25% din veniturile ilicite obţinute, care rămân în Olanda şi sunt purtătoate de taxe şi impozite, TVA, ale cui sunt? De ce nu vor să se autorizeze în România? La aceste întrebări, reprezentanţii acestor platforme ori nu au răspuns, ori răspunsurile lor nu au avut nicio legătură cu întrebarea pusă”.