Competiţia „Maşina Anului” are o tradiţie veche în Europa, pornită în anul 1964. Anul acesta, însă, procedura prin care va fi desemnat câştigătorul s-a schimbat, existând şi o nouă modalitate de anunţare a acestuia. Dacă până acum, maşina anului era anunţată în luna noiembrie, cu două luni înainte de decernarea efectivă a premiului, în cadrul Salonului Auto Geneva, începând cu 2012, juriul îşi va face publică opţiunea înainte de prima zi dedicată presei.
Astfel, evenimentul va fi unul public, iar numele maşinii câştigătoare nu va fi ştiut până în ultima clipă, când voturile vor fi numărate iar punctele totalizate, pe loc. Ca şi până acum, pentru a se încadra în standardele competiţiei, maşinile trebuie să fi fost lansate pe piaţă în anul precedent ceremoniei, iar vânzările anuale estimate pentru acestea să fie de cel puţin 5.000 de exemplare. Aşadar, iată lista celor şapte finalişti de la „Maşina Anului”:
Citroen DS5