FIAT va folosi platforma lui Peugeot 208 pentru viitoarele modele mici
FIAT și celelalte branduri ale grupului FCA vor folosi platforma lui Peugeot 208 pentru viitoarele modele mici. Producătorul italo-american a comunicat deja acest lucru furnizorilor, într-o scrisoare care a fost făcută publică de Automotive News.
Fiat Chrysler Automobiles (FCA) și-a anunțat în luna iulie furnizorii să nu mai investească în cercetarea, dezvoltarea și producerea de componente destinate modelelor de clasă mică și mini. Potrivit unei scrisori despre care a vorbit Automotive News, viitoarele modele de clasă mică ale grupului FCA (segmentul B) vor fi dezvoltate pe platforma CMP a grupului francez PSA.
Este aceeași platformă care s-a dovedit un succes pentru modele ca Peugeot 208 și 2008, Opel/Vauxhall Corsa și viitorul Mokka, precum și DS3 Crossback. Toate aceste modele pot folosi atât sisteme de propulsie clasice, cu motoare termice, cât și sisteme de propulsie electrice, ceea ce va constitui un avantaj semnificativ pentru FCA și ambițiile sale globale.
Ce modele va produce FIAT pe platforma Peugeot
FCA va produce automobile pe baza platformei PSA la fabrica din Tychy (Polonia), acolo unde se fabrică în prezent modelele FIAT 500 și Lancia Ypsilon. Capacitatea anuală de producție ar putea ajunge la 400.000 de mașini bazate pe platforma CMP.
FCA a anunțat deja că va renunța la producerea modelelor de clasă mini (segmentul A), concetrându-și eforturile pe dezvoltarea de modele de clasă mică – așa cum era FIAT Punto.
„Pe termen scurt ne vom reorienta către acest segment cu volume și adaosuri mari, iar acest lucru va însemna renunțarea la segmentul mini”, declara șeful FCA Mike Manley anul trecut.
Manley nu a precizat când va avea loc această repoziționare a companiei, dar surse din industrie au indicat că acest plan va fi pus în aplicare până în 2024. Este de așteptat ca FIAT să readucă în atenție modelul Punto, la care a renunțat sub conducerea lui Marchionne. Punto a fost, în trecut, cel mai bine vândut model FIAT.
În afară de Punto, Strategia câștigătoare la FIAT ar presupune trecerea modelelor mai mari ca 500X și 500L pe noua platformă PSA, pentru a păstra aura iconică a numelui 500.
sursa: Carscoops