Fiat TwinAir la Geneva 2010

Publicat: 18 02. 2010, 09:49

În prezent
singurul constructor care mai foloseşte motoare cu doi cilindri
este Tata pe austerul Nano. Fiat vrea însă să ofere o altă
perspectivă asupra motoarelor cu doi cilindri şi ne va prezenta o
motorizare cu două pistoane, dar şi cu turbocompresor.
Aceasta va avea o capacitate de 900 cc şi va oferi
respectabila valoare de 85 CP
. Vor mai exista însă două
versiuni ale acestui motor, una de 105 CP şi una doar aspirată de
65 CP. Ulterior toate modelele mici din grupul Fiat vor primi
aceste motorizări.

Aceste
motor va fi propulsorul pe benzină cu cea mai mică cilindree vândut
la ora actuală în Europa şi va fi fabricat în
Poloni
a. Fiat nu a
divulgat emisiile de CO2 exacte ale acestei unităţi, spunând doar
că vor fi sub 100 g / km. Astfel Fiat va reuşi să îşi consolideze
poziţia de cel mai eco constructor, cu o medie per întreaga gamă de
129 g/km devansând Toyota care are emisii de 132,9 g/km.

Ultimul
motor cu doi cilindri oferit de Fiat a fost pe versiunea
Cinquecento apărută între anii 1991 şi
1996
, având o
cilindree de 704 cmc şi o putere de 31 CP.