Italienii de la Fiat au lansat versiunile 500X Hybrid și Tipo Hybrid, completându-și, astfel, gama de modele electrificate. Cele două mașini sunt echipate cu motorizări mild-hybrid la 48 de Volți. Ele își vor face debutul comercial în primăvara acestui an.
Configurația hibridă a ambelor modele include un motor FireFly pe benzină cu 4 cilindri turbo de 1,5 litri. Acesta produce 130 CP și 240 Nm cuplu. Ansamblul este completat de sistemul micro-hibrid de 48 de Volți, care generează 15 kW, adică 20 CP.
Puterea este transmisă în ambele cazuri către puntea din față printr-o nouă cutie de viteze cu șapte trepte și cu dublu ambreiaj. În aceste condiții, 500X Hybrid sprintează de la 0 la 100 km/h în 9,4 secunde, în timp ce Tipo Hybrid are nevoie de 9 secunde pentru a atinge „suta”.
Conform informațiilor oficiale, motorul termic poate rămâne oprit până la 47% din timp în ciclul combinat WLTP. În regim urban, unitatea va rămâne inactivă preț de 62% din timp. De aceea, nivelul emisiilor de CO2 va fi mai mic cu până la 11%.
Ambele modele se pot porni, se pot parca și chiar se pot conduce în modul pur electric. Sistemul recuperează energia în timpul frânării și a decelerării. Ca urmare, ansamblul 1,5 Hybrid consumă cu 0,3 litri/100 km mai puțin comparativ cu dieselul de 1,6 litri în ciclu urban.
Din punct de vedere estetic, 500X Hybrid se deosebește de versiunea standard doar prin emblema Hybrid de pe hayon. În schimb, Tipo Hybrid este disponibil și în varianta de caroserie SW Cross, recent dezvăluită.
De asemenea, ambele modele sunt oferite în culoarea roșu Passione. În plus, mașinile oferă un habitaclu predominant negru, cu accente în aceeași nuanță de roșu ca exteriorul.
Noul Fiat 500X Hybrid este disponibil în variantele de echipare Club, Cross și Sport. Totodată, este oferit în două variante de caroserie: Hatchback și Dolcevita cu plafon textil. Tipo Hybrid are tot trei niveluri de echipare: Tipo, City Life și Cross.
Lista cu dotările standard includ, între altele, scaunele frontale încălzite, sistem de acces fără cheie și cameră de marșarier. Din ofertă mai face partee asistența pentru unghiul mort și asistent detectare oboseală șofer.
Fiat 500X Hybrid va fi produs la uzina din Melfi (Italia), în timp ce modelul Fiat Tipo Hybrid va fi asamblat în Turcia, la Tofas. Ambele modele vor fi disponibile pe piața din Europa din luna aprilie a anului curent.
Anul viitor, Fiat va lansa un model pur electric complet nou. Începând cu 2027, italienii vor oferi o gamă alcătuită exclusiv din modele cu zero emisii.