Fiat începe investiţiile în Serbia
Anul trecut Fiat şi Serbia au ajuns la o înţelegere pentru un
joint-venture, denumit Fiat Automobili Serbia, în care Fiat
deţinea două treimi din producătorul local Zastava, iar
statul sârb restul. La acea vreme Fiat se angajase că va plăti 700
de milioane de euro. Din cauza crizei financiare, investiţia nu a
fost demarată la vremea respectivă şi de abia în această lună vor
fi livrate primele 100 de milioane de euro.
Până acum activitatea Fiat la uzina Zastava a însemnat
15.000 de unităţi Fiat Punto asamblate, acest
model fiind primul pe care Fiat îl produce în Serbia. Se pare că
investiţia consistentă nu va fi folosită doar pentru a produce
modelul Punto, ci în viitor se va introduce şi un al doilea model.
Ştiindu-l pe Sergio Marchionne un promotor al eficienţie costurilor
tindem să credem că al doilea model va fi chiar un low cost, cu
care Fiat să contratace modelul Dacia Logan, fabricat nu foarte
departe. În mai multe rânduri, înainte de „epidemia” care a gripat
piaţa auto, italienii au lăsat să se înţeleagă că va exista
şi o ofertă low cost pe care o vor ataşa portofoliului şi
aceasta va fi oferit ă chiar şi Europei Occidentale. Să fie Zastava
primul pas din ofensiva italiană anti-Logan?