Fiat are vânzări peste așteptări în 2023. A depășit Opel, Peugeot și Citroen
Brandul italian Fiat este tot mai apreciat atât în Europa cât și în America de Sud și a reușit anul acesta să atragă un număr neașteptat de mare de clienți, devenind cea mai bine-vândută marcă a grupului Stellantis, care include printre altele Opel, Citroen și Peugeot.
Brandul FIAT, născut în 1899, revine încet dar sigur în atenția cumpărătorilor. Fiat a vândut mai multe mașini în prima jumătate a anului 2023 decât oricare altă marcă Stellantis, înregistrând o creștere cu 10% a volumului la nivel mondial din ianuarie până în iunie. Marca italiană a vândut peste 645.000 de mașini la nivel global, anul acesta, peste numărul de unități comercializate de Peugeot, Citroen, Opel-Vauxhall, Chrysler și Dodge, mărci înfrățite sub umbrela Stellantis. Totuși, Fiat este prima care publică cifrele exacte de anul acesta.
Fiat a înmatriculat 271.800 de mașini în Europa în prima jumătate a anului și a revendicat o cotă de piață masivă, de 12,8% pe piața sa de origine italiană, scriu jurnaliștii de la Autocar.
Cel mai bine vândut model Fiat
Cea mai vândută mașină din Italia până acum în acest an este superminiul Fiat Panda. Modelul, în vârstă de peste 12 ani, care urmează să fie înlocuit în 2024 cu o variantă electrică, are o cotă de piață de 12,8% la nivel european în primul semestru de anul acesta. Dar piața unde a înregistrat cel mai important avans este cea din Brazilia, cu o cotă de 22%.
Când a fost lansat actualul mode, în 2011, Panda avea o lungime cuprinsă între 3,6m și 4,5 m și a venit cu trei nivele de echipare, zece culori de caroserie, patru configurații de interior, două modele de capace pentru roţi şi două modele de jante pe 14 şi 15 inci. Toate acestea puteau fi combinate în 600 de feluri. Apoi a apărut și varianta cu tracțiune 4×4, care oferea o performanță sporită în special pe drumurile din zonele de deal.
Fiat Panda 100% electric
Fiat și-a propus ca până în 2027 să devină marcă 100% electrică în Europa. De aceea, toate aceste automobile vor avea versiuni electrificate. În ceea ce privește versiunea 100% electrică a viitorului Panda, aceasta va fi construită pe platforma CMP a Grupului Stellantis. Este aceeași arhitectură utilizată și de mașinile cu motoare convenționale ardere internăPeugeot 208 și Opel Corsa, însă adaptată la sistemele de propulsie electrice.
Deși nu există informații oficiale, viitorul Fiat Panda electric ar putea folosi motorul electric de 117 CP de pe 500e. Acesta este alimentat de o baterie LFP (n.n. – litiu ferofosfat) de 42 kWh, care va oferi o autonomie de până la 300 de kilometri.
Noua generație Fiat Panda
Panda va primi o nouă generație la jumătatea anului 2024. Lansat pentru prima dată în urmă cu mai bine de patru decenii, în 1980, Panda a ajuns astăzi practic sinonim cu marca italiană, iar anul viitor va lansa generația a patra. Dimensiunile viitorului Panta vor crește considerabil, urmând să fie încadrat în segmentul B. Ceea ce înseamnă că noul Panda “va fi un rival pentru Dacia Sandero Stepway”, după cum au declarat chiar șefii de la Fiat.
Viitorul model ar urma să măsoare aproximativ 4 metri în lungime, iar din punct de vedere al înfățișării exterioare, va avea un design inspirat din conceptul Centoventi, dezvăluit oficial în urmă cu aproape patru ani. De asemenea, această nouă generație va veni și cu o versiune electrică.