Noua serie de modele 1800/2100 făcea parte din clasa superioară şi înlocuia în gama Fiat, modelul 1900. De la debutul lor pe piaţă, noile modele au fost disponibile în două variante de caroserie: berlina în trei volume cu 4 uşi şi break (Familiare) cu 5 uşi, ambele oferind 6 locuri iar ca motorizări erau oferite la alegere două propulsoare: 1.8L (75 CP) şi 2.1L (82 CP), ambele pe benzină şi alimentate cu ajutorul unui carburator dublu corp.
Încă de la debut, modelele 1800/2100 s-au remarcat prin design-ul caroseriei cu muchii ascuţite, parbrizul panoramic, interiorul foarte spaţios, confortul la rulare dar şi prin solutţile tehnice interesante precum cutia de viteze cu trepte sincronizate, chiulasa cu supape înclinate, camere de ardere semisferice, suspensia faţă cu bare de torsiune şi sistemul de frânare prevăzut cu discuri, ultimele două soluţii aplicate în premieră pentru Fiat. Concepute după soluţia clasică motor amplasat frontal longitudinal şi transmisie pe roţile din spate, modele 1800/2100 erau oferite în standard cu o cutie de viteze manuală cu 4 trepte. Suspensia faţă era prevazută cu braţe duble transversale, bare de torsiune longitudinale şi bară antiruliu în timp ce suspensia spate era prevazută cu axă rigidă, arcuri lamelare şi bară antiruliu. Sistemul de frânare era servoasistat fiind prevazut cu discuri la ambele punţi iar sistemul de direcţie era de tip cu melc globoidal şi rolă. Dimensiunile şi greutatea (L x l x h – 4.485 x 1.620 x 1.470 cm respectiv 1.250 Kg) se încadrau în limitele clasei superioare europene din acea perioadă. Performanţe: viteza maximă 143 Km/h (motor 1.8L) şi respectiv 146 Km/h (motor 2.1L).
Către sfârşitul anului 1959 este lăsată o nouă versiune 2100 Speciale realizată de departamentul "Carozzerie Speciali FIAT" şi care se diferenţia la exterior prin cele patru faruri, grila radiatorului cu design mai elegant în timp ce lungimea totală măsura 4.750 cm. Fiat-ul 2100 Speciale dispunea de dotări specifice şi era realizat în special pentru diplomaţi şi Vatican.
În 1960 modelul 2100 putea fi echipat opţional cu tapiţerie piele, transmisie automată (premieră pentru Fiat), radio cu tranzistori, antenă electrică, trapă, pneuri cu contur alb. Tot în 1960 este lansată o nouă variantă de caroserie tip limuzină cu ampatamentul mărit realizată de carosierul Francis Lombardi şi care putea transporta până la 8 persoane. În perioada 1959-1961 au fost fabricate 31.174 de exemplare Fiat 1800/2100 din care 1.174 versiuni speciale.
Către mijlocul anului 1961 este realizat un prim facelift, modelul 1800 devenind 1800B în timp ce modelul 2100 este înlocuit cu modelul 2300, acesta din urma se diferenţia la exterior prin grila faţă cu faruri duble şi blocurile optice spate cu design nou. Îmbunătăţirile au fost în primul rand de ordin tehnic şi constau într-un nou sistem de suspensie spate, un nou sistem de frânare cu dublu circuit, în timp ce puterea motorului de 1.8L a fost mărită la 86 CP iar motorul noului model 2300 era unul cu 6 cilindri de 2.3L care dezvolta 105 CP. Modelul 2300 era disponibil opţional cu o cutie de viteze automată sau cu sistem overdrive în cazul echipării cu cutie manuală în 4 trepte. Tot în 1961 este oferită o nouă versiune 2300 Speciale realizată de departamentul "Carozzerie Speciali FIAT" şi care se diferenţia la exterior prin grila radiatorului cu design mai elegant, blocurile optice posterioare cu design diferit, prin numeroasele elemente cromate prezente, lungimea totală măsura 4.560 cm şi dispunea de dotări specifice.
Cu ocazia Salonului Auto de la Frakfurt din 1961 este lansat Fiat 2300 Coupe în varianta de serie după ce cu un an în urmă la Salonul Auto de la Torino a fost prezentat sub formă de prototip. Fiat-ul 2300 Coupe era realizat pe baza mecanicii modelului Fiat 2300 Berlina şi dispunea de o eleganţă şi spaţioasă caroserie de tip coupe cu 4 locuri proiectată de Ghia.