Ferrari a publicat recent primele fotografii cu noul model de competiție 499P, mașină care va lua startul în Campionatul Mondial de Anduranță (WEC) și în celebra Cursă de 24 de ore de la Le Mans. Noul prototip al constructorului italian cu sediul principal la Maranello va concura în întrecerile internaționale începând cu anul 2023.
Hypercarul respectă reglementările tehnice și cerințele din clasa Hypercar Le Mans și folosește un sistem hibrid de motorizare, capabil să ofere până la 680 de cai putere în timpul competițiilor. Prototipul are, de asemenea, o grautate minimă de nu mai puțin de 1.030 de kilograme. Este construit pe un sașiu monococ complet nou, realizat din fibră de carbon.
Grație acestui 499P, Ferrari revine cu o echipă de uzină pe circuitul din La Sarthe după fix jumătate de secol de la ultima participare cu modelul prototip 312P. Până atunci însă, două exemplare 499P vor fi înscrise la startul cursei de 1.000 de mile de la Sebrig, Florida, cursă ce va fi organizată în data de 17 martie 2023.
Sistemul de propulsie despre care tocmai aminteam este format dintr-o unitate pe benzină, montată central în spatele cabinei, căreia i se alătură un agregat electric care alimentează puntea din față. Transmisia este asigurată prin intermediul unei cutii de viteze secvențiale cu șapte trepte.
Propulsorul cu ardere internă are o putere maximă limitată de numai 680 de cai, fiind derivat din familia V6 twin-turbo utilizată pe mașinile de producție. Deși are o structură similară celui folosit de 296 GT3, inginerii constructorului italian i-au adus o serie întreagă de modificări pentru a respecta reglementările tehnice și cerințele curselor de anduranță. Unitatea electrică este echipată cu un diferențial și este alimentată cu energie de o baterie care se reîncarcă rapid în timpul decelerării și a frânării, fără a mai fi nevoie de o sursă de alimentare externă.
VIDEO:
Sursa: Jalopnik