Ferrari Omologata – Un singur om din lume îl poate avea!
Ferrari Omologata este o creație unică în lume. Ferrari tocmai a dezvăluit mașina cu motor V12 pe care un singur om din lume o poate avea.
Omologata este cel de-al 10-lea model unic cu motor V12 construit de Ferrari de la P540 Superafast Aperta din 2009. Omologata are la bază modelul 812 Superfast. Dar parbrizul și farurile sunt singurele lucruri neschimbate.
Mașina poartă nuanța Rosso Magma, dar și accente inspirate de sporturile cu motor. Italienii au pregătit un body kit nou pentru unicatul construit la Maranello. Acesta a primit o grilă ovală, pasaje rotunjite ale roților, iar luneta a fost înlocuită de un panou secționat transversal. Un difuzor de aer agresiv și un eleron de mari dimensiuni completează look-ul noului Omologata.
La bord se regăsesc scaune din piele și material Jeans Aunde de culoare albastră, cu centuri în patru puncte. Inserțiile metalice din bord și volanul cu partea inferioară aplatizată sporesc natura dinamică a modelului. Finisajele din cabină amintesc de GT-urile companiei care luau startul în curse în anii ’50-’60.
Ferrari păstrează misterul în privința numelui celui care a cumpărat deja mașina unicat. Dar dezvăluie că este vorba despre un client european. El a fost cel care le-a cerut celor de la Maranello să creeze un design futurist cu elemente retro reinterpretate într-o manieră modernă, care să facă o impresie puternică.
Ferrari Omologata ar trebui să aibă 800 de cai putere
Numele modelului atestă faptul că supercarul cu veleități de mașină de curse este omologat și pentru drumurile publice.
Doi ani au lucrat italienii la Omologata. Aceștia nu oferă niciun detaliu în privința puterii, dar cel mai probabil, modelul a preluat cifrele lui 812 Superfast. Astfel, mașina este pusă în mișcare de un motor V12 aspirat de 6,5 litri, care dezvoltă 800 de cai putere și un cuplu de 718 Nm. Unitatea este cuplată la o transmisie automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj, care trimite resursele către puntea spate. De 2,9 secunde are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, în drumul său spre viteza maximă de 340 km/h.