Ferrari face ce au făcut Porsche şi Lamborghini. Vrea mai mulţi bani, altfel nu se poate

Publicat: 02 08. 2017, 12:13

Ştim că durerea şi părerea noastră nu prea contează. E o companie care trebuie să reziste într-o schimbare permanentă a cererii. Lumea a făcut demult trecerea de la hathcback (la care trecuse de la berlină) la SUV. Aproape 3 mil. de maşini din 8.5 mil. vândute în 2016 până azi sunt SUV-uri. Cele mai multe. Ferrari o să scoată şi ea unul, până la urmă. Dacă o face Lamborghini, e normal să o facă şi Ferrari. Pentru că pierzi un segment de clienţi. Şi nu eşti marcă de volum să vinzi între milioane şi zeci de milioane pe an.

Bloomberg a scris prima de planul cincinal al italienilor. Până în 2022, Sergio Marchionne vrea profit dublu. Punct. El are mandat până în 2021 – că aşa o fi la Ferrari, că vrea el asta, e deja altă problemă.

Ferrari trebuie să treacă lejer de 10.000 de maşini (în 2016 a vândut 8.000, cu un profit net de 400 mil. euro, +25% Vs. 2015).

La începutul anului care vine, compania va prezenta un plan de afaceri şi de lansări, supus neapărat noilor standarde europene de consum, implicit emisii. Un purtător de cuvânt a spus pentru aceeaşi publicaţie online americană că multe maşini vor fi hibride pentru a respecta acest plan ecologic.

Chiar dacă Marchionne a trecut deja în acest an de 7.000 de maşini vândute cu strategia lui, şi lumea crede că Ferrari pierde din caracterul exclusivist, compania are grijă să scoată ediţii limitate care costă obscen – LaFerrari Aperta e 1.8 mil. de euro – un exemplu.

Şi acţiunile au crescut cu 4.2% pe bursa italiană, la 92.8 euro preţ unitar. Valoarea totală de piaţă Ferrari e acum la 17.5 mld. euro.

Despre SUV ştim că va fi mai înalt şi mai spaţios decât GTC4Lusso (fostul FF). Numele intern de producţie nu le-a dat multe bătăi de cap italienilor. Se numeşte, simplu, Ferrari Utility Vehicle. Probabil că pentru Ferrari s-ar putea inventa un segment nou, FUV în loc de SUV. Italienii îşi propun vânzări anuale de 2.000 de FUV-uri, cu destinaţie Asia.

Experţii din piaţă cred că o dată reală de lansare e 2021. Richard Hilgert, analist – conform Bloomberg – , spune că această nouă maşina va dilua esenţa brand-ului dacă nu va arăta, nu va suna şi nu se va conduce ca un Ferrari.