Un exemplar Ferrari 250 Testa Rossa din anul 1957 a fost vândut recent, la o licitaţie din Marea Britanie, pentru suma de 24 de milioane de lire sterline. Adică aproape 30 de milioane de euro. Ceea ce face acest Ferrari cea mai scumpă maşină vândută la o licitaţie oficială din Anglia, dar şi din Europa.
Pe plan mondial, recordul este deţinut de un Ferrari 250 GTO din 1963, care a fost cumpărat la o licitaţie din SUA pentru ameţitoarea sumă de 52 milioane de dolari, adică vreo 38 de milioane de euro.
Anunţ obişnuit: vând Ferrari de colecţie, stare bună, nu accept schimburi, ci doar milioane de euro…
Modelul de faţă este un prototip de curse, care a fost condus şi de campionul de Formula 1 Phill Hill, dar are în portofoliu şi două curse complete la Le Mans. Care este, însă, principalul argument care l-a făcut pe cumpărătorul anonim să dea atâţia bani pe maşină?
Starea ei. Modelul Ferrari 250 GTO din imagini nu este restaurat, aflându-se în aceeaşi stare ca acum 30 de ani, când a fost donat muzeului Henry Ford, după ce a fost folosită la multiple curse peste Atlanic. Maşina a ajuns ulterior în mâinile milionarului Eric Heerema, care acum e foarte bucuros că a făcut o asemenea afacere.
… urme normale de uzură, puţină rugină, vopsea sărită pe alocuri, tapiţerie originală…
Deşi în ultimii zece ani valoarea maşinilor de colecţie Ferrari a crescut de patru ori, specialiştii se îndoiesc de faptul că vreun alt model Ferrari 250 Testa Rossa va depăşi valoarea exemplarului de faţă. Care are numărul de şasiu 0704 şi a fost una dintre maşinile favorite ale designerului Sergio Scglietti.
Rămâne, totuşi, o dilemă: cu toată istoria din spate, aceste maşini rămân, până la urmă, nişte obiecte din metal. Oare nu e exagerată această pasiune a colecţionarilor, dispuşi să cheltuiască sume exorbitante, mai ales în timp de criză? Sau pasiunea fără decadenţă e de neconceput…
Sursa: SWNS