”Fermoarul de autostradă” – avem nevoie de aşa ceva în România?

Autor: Adrian Mihălţianu 15 ian. 2014 Știri auto
”Fermoarul de autostradă” – avem nevoie de aşa ceva în România?

Cine se întreabă ce poate însemna ”fermoarul de autostradă” trebuie să ştie că nu e o denumire ştiinţifică sau oficială, ci o poreclă găsită de şoferii americani pentru un nou utilaj care a apărut pe autostrăzile din SUA.

Ideea este foarte simplă şi se referă la benzile de circulaţie reversibile. Ce sunt acestea? Sunt o soluţie elegantă (dar inutilă la noi…) de a decongestiona traficul, în general pe arterele unde sunt mai mult de două benzi de circulaţie pe sens.

Citat din legislaţia românească: ”Când deasupra benzilor de circulaţie sunt instalate dispozitive care emit semnale roşii şi verzi, acestea sunt destinate semnalizării benzilor cu circulaţie reversibilă. Semnalul roşu, având forma a doua bare încrucişate, interzice accesul vehiculelor pe banda deasupra căreia se găseşte, iar semnalul verde, de forma unei săgeţi cu varful în jos, permite intrarea vehiculelor şi circulaţia pe acea bandă”.

Ar fi minunat dacă am avea aşa ceva pe ruta Bucureşti – Constanţa, în sezonul estival, sau pe Valea Prahovei, în aproape orice weekend. Din păcate, nu avem şosele şi autostrăzi care să permită aplicarea ideii de mai sus (deşi, pe DN1, la intrarea în Bucureşti, nu ar fi rău să se aplice acest principiu dimineaţa şi seara…).

Americanii, însă, au autostrăzi cu mai mult de două benzi pe sens, iar ”fermoarul de autostradă” e mai mult decât un dispozitiv cu semnale roşii şi verzi. E un utilaj care poate muta un gard de despărţire a benzilor astfel încât să permită ca, pe un sens, să fie o bandă suplimentară pe care se poate circula într-un anumit sens.

De ce i se spune ”fermoar”? Următorul video va răspunde la întrebare:


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide