Fermierii care dețin terenuri ce urmează să fie expropriate cer amânarea lucrărilor la A7 București – Bacău
Șapte fermieri din județul Bacău, care administrează suprafețe agricole care urmează să fie expropriate pentru a permite lucrările la autostrada Bacău – Pașcani, au cerut să se amâne începerea lucrărilor până după recoltarea culturilor plantate pe cele peste 172 de hectare de teren, scrie News.ro.
Propunerea grupului de suport, care urmează să fie transmisă Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, este ca lucrările la autostradă să fie planificate și programate în etape, astfel încât fermierii să poată recolta producția până la 1 august.
Prefectul Lucian-Gabriel Bogdănel a convocat grupul de suport pentru a găsi o soluție potrivită în legătură cu cererea fermierilor. El a declarat că protejarea culturilor agricole aflate în prag de recoltare este o măsură rezonabilă și sprijină agricultorii care au investit semnificativ în însămânțarea culturilor.
„Protejarea unor culturi agricole aflate în prag de recoltare este o măsură rezonabilă și vine în sprijinul agricultorilor care au angajat cheltuieli semnificative odată cu însămânțarea culturilor în a doua jumătate a anului trecut. Totodată, recoltarea respectivelor culturi va degaja practic terenul pentru constructorul de pe A7, contribuind la menținerea unui ritm susținut al lucrărilor, fără sincope, lucru determinant în privința implementării acestui proiect de infrastructură majoră finanțat prin PNRR”, a declarat prefectul Lucian-Gabriel Bogdănel.
Recoltarea acestor culturi va permite constructorului autostrăzii să lucreze fără întreruperi, contribuind la implementarea acestui proiect de infrastructură major finanțat prin PNRR. Suprafețele agricole în cauză se află în comunele Săucești, Itești, Filipești și Berești-Bistrița și sunt cultivate preponderent cu rapiță și grâu.
8-10% avans în 8 luni de șantier pe primul lot din Autostrada A7
Asociația Pro Infrastructură a publicat o filmare aeriană completă de pe cei 21 de kilometri ai Autostrăzii A7 segmentul Dumbrava-Mizil.
„Progresul fizic se învârte în jurul cifrei de 8%, poate spre 10% cu multă indulgență. Asta pe un contract semnat în 16.06.2022 cu ordin de începere emis în 22.08.2022 și o perioadă de execuție directă (fără proiectare) de 20 de luni. Este cert că termenul contractual, aprilie 2024, va fi depășit. Ca să fie respectat, asocierea Pizzarotti-Retter va trebui să aibă un ritm mediu lunar de ~7%. Adică de vreo 7 ori viteza de execuție de până acum. Un vis.
Șantierul încă are petice unde cresc cereale și bălării, terasamentele rareori depășesc cu un metru terenul natural și aproape că nu găsești poduri și pasaje care să fi ieșit din pământ. Știm, am filmat sâmbăta, dar este rușinos că la marea descărcare arheologică de lângă Mizil se mișcau mai mulți arheologi decât utilajele constructorilor pe tot lotul”, scrie Asociația Pro Infrastructură pe site-ul oficial.