Faţă, spate, interior, exterior, noul SUV Toyota e minunat (galerie foto)
Când vrei să-ţi iai o maşină japoneză, fugi de una singură. Nu că nu ar fi ok, ci tocmai pentru că este atât de bună încât e cam scumpă. Cam cea mai scumpă. Ea şi Mazda se întrec la preţuri. Unde necunoscuta e Toyota. Puse însă lângă concurenţa de aceeaşi calitate, preţurile devin absolut normale.
Dacă luaţi topurile de fiabilitate şi de fidelitate pentru brand, o să vedeţi că Toyota e numărul 1 cam în toate aceste clasamente, indiferent că sunt făcute de americani, acolo unde Corolla e maşină naţională, indiferent că sunt făcute de europenii care au cumpărat anul trecut aproape 1 milion de maşini Toyota nou-nouţe (cu tot cu Rusia). Să vă reamintim că s-au vândut 16 mil. maşini noi în toată Uniunea Europeană, anul trecut. Cum în UE, Toyota a vândut 700.000 de bucăţi (cu Lexus la pachet), asta înseamnă că o maşină din 22 vândute, a fost Toyota. La nivel mondial, Toyota este în continuare în top 3 şi numai Volkswagen şi GM au reuşit s-o întreacă în istorie.
Acum, la New York, Toyota o să ne arate noul RAV4, o maşină care a devenit hit în aproape 25 de ani, din 1994 până azi. A fost mereu unul dintre cele mai ubercool suvuleţe. Pentru mulţi avea atributul de unicitate pe care până atunci numai Jeep Wrangler şi cel mult Suzuki Vitara (aia veche) şi Jimny îl consacraseră.
Azi, japonezii au ajuns cu RAV4 la a cincea generaţie şi este o cu totul altă maşină. Toyota va merge în continuare în gamă şi cu o variantă hibridă. La noi în Europa s-au vândut 10% modele RAV 4 din totalul de 900.000, iar jumătate dintre ele au fost hibride. Singurele modele hibride Toyota care s-au vândut mai bine decât RAV4 în Europa au fost C-HR-ul şi Yaris-ul.
Japonezii nu au comunicat alte detalii despre motorizări, dar probabil că vor fi preluate cele vechi. RAV4 e un model foarte important ale cărui vânzări trebuie să crească pentru a compensa eventualele pierderi din posibila renunţare a mărcii la Avensis – pe care oficialii spuneau acum câteva zile că nu-l mai consideră adaptat la cererea pieţei şi că se gândesc foarte bine dacă îl mai ţin în viaţă sau dacă vor poziţiona în locul lui un model nou.
Autor Alexandru Banu