Faceți cunoștință cu Astra Imperio Metropolitan, noul tramvai care va circula în București
Primarul General al Capitalei, Nicuşor Dan, a prezentat noul tramvai Imperio Metropolitan care va circula în curând în București. Acesta a fost construit de societatea Astra Vagoane și face parte dintr-un lot de 100 de exemplare pe care le-a achiziționat Primăria Municipiului Bucureşti. Garniturile vor circula pe liniile 41, 1, 10, 21, 25, 32, 40 și 55.
Noile tramvaie produse la Arad sunt mai mari decât cele aflate în uz
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Noul tramvai românesc a fost prezentat la Depoul Militari. Cu această ocazie, Nicușor Dan a declarat că cele 100 de tramvaie au fost cumpărate pe fonduri europene. Valoarea contractului este de aproximativ 200 de milioane de euro.
„Mă bucur că societatea care a câştigat această licitaţie şi care face tramvaiele pentru Bucureşti este o firmă românească. Primul tramvai urma să vină în luna septembrie, deci suntem cu două luni în avans”, a spus edilul Capitalei. Potrivit contractului, în perioada următoare vor ajunge în București câte patru tramvaie în fiecare lună.
În ceea ce privește specificațiile tehnice, noul Imperio Metropolitan are o lungime de 36 de metri, o lăţime de 2,4 metri şi o înălţime de 3,6 metri. Este fabricat din oţel, cântărește aproximativ 47 de tone și a fost proiectat pentru o putea atinge o viteză constructivă de 70 km/h (limitată la 50 km/h). Tramvaiul are o capacitate de 322 de locuri, dintre care 56 pe scaune.
Tramvaiele produse la Arad au un consum redus de doar 0,6 kWh pe tonă-kilometru. Spre comparație, un tramvai Tatra produs în anul 1975 are 0,11 kWh pe tonă-kilometru sau 0,21 kWh pe tonă-kilometru.
Noile vehicule au o capacitate de transport mai mare cu circa 20% comparativ cu tramvaiele cu o lungime de 27 de metri. În plus, oferă tot ceea ce înseamnă necesităţi pentru un transport de calitate în Municipiul Bucureşti.
Rețeaua de tramvai va fi extinsă cu 30 de kilometri
Primarul Nicușor Dan a vorbit și despre infrastructura de transport pe șine din Capitală. Acesta a declarat că în plan se află reabilitarea a 50 de kilometri din rețeaua de tramvai și extinderea acesteia cu 30 de kilometri. Transportul în comun bucureștean are nevoie de încă 200 de tramvaie noi pe lângă cele 100 deja contractate de la Astra Arad.
„Bucureştiul are 150 de kilometri de linii de tramvai, dintre care 50 de kilometri sunt nemodernizaţi. Ne propunem ca în momentul în care POR-ul va fi lansat în această toamnă să avem documentaţiile pregătite pentru toţi aceşti 50 de kilometri”, a spus Nicușor Dan.