Facelift şi upgrade tehnic de 2013 pentru Nissan Leaf
Planurile pentru Nissan Leaf erau foarte ambiţioase, iar Carlos Ghosn era foarte sigur pe el când anunţa că în 2012 acest model se va vinde în aproape 20.000 de exemplare, aproape dublu faţă de 2011, când a înregistrat vânzări de 9.679 de unităţi.
Din nefericire, criza auto şi unele probleme ale maşinii au dus la prăbuşirea optimismului, până în acest moment Leaf neatingând nici măcar pragul de 10.000 de maşini vândute pe plan global – aşa încât Ghosn a trebuit să recunoască faptul că obiectivul iniţial a fost exagerat.
Ceea ce nu înseamnă că Leaf nu are viitor – dimpotrivă, are chiar un viitor luminos, mai ales că, în Japonia, a fost prezentată varianta upgradată. Ceea ce în mod normal am numi facelift, dar, de fapt, trebuie să găsim un alt termen, deoarece upgrade-ul este mai mult de natură tehnică decât de aspect.
În ce priveşte exteriorul maşinii, Nissan Leaf beneficiază acum de lumini de zi cu LED, iar pe lista de opţiuni au apărut noi jante, de până la 17 inci. De asemenea, sunt disponibile trei noi nuanţe pentru caroserie.
În interior, principalele modificări se referă la frâna de staţionare la picior, dar şi la adoptarea unui nou indicator pentru starea bateriei. Opţional, cei mai pretenţioşi pot comanda o nouă tapiţerie din piele, iar sistemul de asistenţă la parcare Around View Monitor este mai intuitiv.
Marile modificări le regăsim la capitolul tehnic, al sistemului electric de propulsie. În primul rând, redesenarea mai multor componente şi reproiectarea motorului electric înseamnă o reducere a masei totale de 80 kg.
De asemenea, eficienţa întregului sistem de propulsie este îmbunătăţită – de exemplu, sistemul de recuperare a energiei la frânare a fost modificat, generând mai mult curent la decelerare, iar sistemul de încălzire beneficiază de o pompă de căldură reproiectată, care consumă mai puţină energie, lucru valabil şi pentru direcţia optimizată.
Bateria beneficiază de un mod ”Long Life”, prin care încărcarea ei este limitată la 80%, acest lucru avantajând durabilitatea bateriei în timp şi la cicluri numeroase de încărcare/descărcare. În plus, autonomia teoretică este acum crescută de la 200 la aproape 230 km, probabil cel mai important rezultat al acestui upgrade.
Şi la capitolul practic se constată o îmbunătăţire: datorită plasării mai în faţă a încărcătorului integrat, volumul portbagajului a crescut de la 330 la 370 litri, Leaf fiind la nivelul unei compacte normale ca spaţiu pentru bagaje.
În plus, o dată cu lansarea versiunii 2013 Nissan Leaf, va fi disponibilă şi o variantă de bază cu un preţ mai accesibil, cu 10% mai redus decât până acum (în Japonia, Leaf va porni de la 3,35 milioane Yeni, adică aproximativ 32.000 euro).
Noua versiune upgradată a lui Nissan Leaf urmează să intre în producţie şi la fabrica engleză din Sunderland (pentru piaţa europeană), precum şi la uzina americană din Smyrna, Tennessee (modelele dedicat pieţei din SUA). În România încă nu există planuri pentru importul lui Nissan Leaf, dar poate în 2013 situaţia se va schimba.