Facelift de 2012 pentru Mahindra Verito, pseudo-Loganul de Bollywood
Vara aceasta, pseudo-Loganul indian, adică Mahinda Verito, are dreptul la un facelift. De ce pseudo-Logan? Deoarece Mahindra Verito este pur şi simplu o ”relicvă” a scurtului parteneriat dintre Renault şi Mahindra, producătorul indian păstrându-şi drepturile de a asambla în continuare acest model.
Prin urmare, faceliftul vine mai mult pentru a diferenţia Verito de vărul Renault Logan vândut pe piaţa indiană – mai ales dacă ne gândim că Mahindra Verito se vinde de două ori mai bine decât Loganul cu siglă Renault la indieni.
După cum se poate observa, grila frontală este cea care a fost schimbată radical. S-a renunţat la binecunoscutul pentagon cu baghete verticale în favoarea unei grile mai elegante, rotunjite în partea inferioară şi care beneficiază de elemente verticale.
Sigla este plasată pe bagheta superioară cromată, conferindu-i o oarecare nobleţe lui Verito, iar linia farurilor se continuă (nu tocmai fluid) prin muchiile subţiri de pe spoiler până la o fantă centrală mai fin conturată, flancată de alte fante, per ansamblu spoilerul arătând mai elegant decât la Loganul autohton.
Puţin cam ciudată soluţia estetică aleasă pentru blocurile optice frontale. Deşi decuparea generală rămâne aceeaşi, amenajarea interioară este diferită: în partea superioară avem parte de un fel „pleoape” integrate, în partea inferioară au fost plasate baghete de tip LED, iar semnalizatoarele au un aspect mai avangardist.
Spatele lui Verito facelift mizează pe acealaşi stil puţin cam încărcat, capota portbagajului beneficiind acum de ornamente suplimentare, precum şi de un fin eleron – care presupunem că ar trebui să îi confere sportivitate maşinii. Se mai remarcă bandourile de protecţie din partea inferioară a portierelor, precum şi suporţii pentru bagaje de pe acoperiş (lucru pe care nu îl avem la Loganul nostru), dar şi ornamentul negru pentru geamul portierei spate.
În interior, Mahindra Verito preia câteva elemente de la Loganul facelift lansat recent în Brazilia, dar designerii indieni au avut libertate de a aduce modificări în unele zone. Astfel, se remarcă mutarea butoanelor pentru geamurile electrice de pe consolă pe portiere, iar instalaţia audio este una nouă.
Tuşa de individualism a indienilor se regăseşte la nivelul părţii superioare a bordului, dintr-un plastic diferit, în timp ce comenzile aerului condiţionat au fost reaşezate, consola având un aspect destul de interesant, cu motive triunghiulare, la fel ca volanul redesenat. Prin urmare, o serie de modificări care reuşesc să departajeze Mahindra Verito suficient de mult faţă de Renault Logan.
Sub aspect tehnic, Verito oferă motorul pe benzină de 1,4 litri şi 75 CP, precum şi dieselul dCi de 1,5 litri şi 65 CP. Foarte important pentru indieni este faptul că faceliftul lui Mahindra Verito aduce o creştere de preţ de numai 11.000 rupii (adică 160 euro), preţurile de bază pentru cele două versiuni ale maşinii fiind de 521.000 rupii (7.600 euro) pentru motorul pe benzină, respectiv 605.000 rupii (8.900 euro) pentru versiunea diesel
Ce vă place mai mult:
FACELIFTUL LUI MAHINDRA VERITO SAU LOGANUL AUTOHTON?