Fabricile auto din România încep primăvara în condiții de criză, din cauza lipsei de componente electronice. Atât Dacia cât și Ford au anunțat opriri ale producției în luna martie, iar problemele se anunță mai grave în lunile următoare.
Criza componentelor electronice lovește dur industria auto, iar fabricile din România ale Ford și Dacia au de suferit. Ford anunțase săptămâna trecută că va opri producția timp de 8 zile. Acum, Dacia este nevoită să ia o măsură similară. Potrivit unui comunicat al producătorului aflat în portofoliul grupului Renault, fabrica de la Mioveni va fi oprită pe 5 și 8 martie. Asta înseamnă circa 6.500 de mașini care nu mai pot fi produse, valoarea totală fiind de circa 100 de milioane de euro, potrivit ZF.ro.
„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 şi 8 martie, iar La Uzina Mecanică şi Şasiuri, parţial, în aceleaşi zile. Penuria de componente electronice care afectează toată industria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei“ , au anunțat reprezentanţii Automobile Dacia.
Situația ar putea să se înrăutățească în continuare. Conform estimărilor Dacia, vârful acestui deficit de componente electronice ar putea fi abia în al doilea trimestru al anului. Cea mai recentă estimare a Grupului Renault, estimează o pierdere a producției la nivel global de aproximativ 100.000 de mașini pentru anul în curs. Această previziune este una optimistă și are în vedere o recuperare parțială a producției pierdute, în al doilea semestru al anului.
Şi Ford a anunţat că va opri producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie. În condiţiile în care Ford România produce în medie 1.000 de maşini pe zi, uzina va pierde în total 8.000 de maşini, în valoare de 160 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 20.000 de euro cu TVA, la care se adaugă 20.000 de motoare. În luna februarie, reprezentanții Fort România anunțau că uzina din România nu este afectată de criza semiconductorilor. Cu toate acestea, amploarea acestui fenomen a ajuns și la poarta fabricii din Craiova.