Fabrica Volkswagen care urma să fie construită în Turcia a fost pusă în așteptare. Ultimele discuții din cadrul grupului german indică o schimbare de strategie. Astfel, oficialii germani ar putea opta să producă viitorul Passat în Slovacia, în loc să construiască o fabrică nouă.
Consiliul de administrație al Volkswagen se va întâlni săptămâna aceasta pentru a lua o decizie în privința construirii unei fabrici noi. Investiție este estimată la 1,3 miliarde de euro. Producătorul german a pus frână planurilor inițiale de a construi o nouă fabrică în Turcia. Decizia a venit în urma criticilor internaționale cauzate de ofensiva militară a Turciei pe teritoriul sirian.
Volkswagen nu mai poate amâna prea mult o decizie în acest sens, pentru că noua unitate de producție ar trebui să devină operațională până în octombrie 2022. Uzina de la Emden, în care se produce acum VW Passat, va fi convertită în 2022 pentru a fabrica exclusiv modele electrice.
Imediat după ce Volkswagen a anunțat că proiectul fabricii din Turcia a fost pus pe lista de așteptare, țările aflate anterior pe lista scurtă a producătorului german – România, Bulgaria și Serbia – au reluat competiția. Bulgaria a anunțat chiar dublarea pachetului de beneficii pentru producătorul german în cazul în care viitoarea fabrica Volkswagen va fi construită pe teritoriul său.
În ciuda speranțelor celor trei guverne, se pare că beneficiarul acestei conjuncturi va fi o a patra țară, care nu era nici măcar pe lista lungă de opțiuni. Este vorba de Slovacia, care are deja o fabrică Volkswagen. Aceasta produce în prezent VW Touareg și Audi Q7, precum și cele trei modele de clasă mini – SEAT Mii, Skoda Citigo și VW up!. Acestea din urmă ar putea fi retrase din fabricație, ca urmare a cererii din ce în ce mai reduse pentru modelele din segmentul mini. Capacitatea de producție astfel eliberată ar putea fi folosită pentru producția lui Passat.
Opțiunea este preferată de unii dintre membrii consiliului de conducerea grupului Volkswagen, printre care Stephen Weil, primul ministru al landului Saxonia Inferioară, land care deține 20% dintre acțiunile Volkswagen.
sursa: Autonews