Experiment cu mașini Tesla: Cât timp poate ține cabina încălzită o mașină electrică
Cei de la canalul de YouTube Dirty Tesla au pus în scenă un experiment pentru a arăta de câtă energie are nevoie o mașină electrică pentru a menține cabina încălzită, în timp ce stă pe loc, în plină iarnă.
Experimentul a fost realizat cu ajutorul unor vehicule electrice Tesla, dar trebuie menționat că au fost folosite atât o mașină cu pompă de căldură (Model Y), cât și una care încălzește habitaclul cu un încălzitor clasic (Model X). Ambele au fost încărcate la 90% și au fost lăsate în frig, fără a fi preîncălzite înainte de începerea experimentului.
Condițiile meteo pentru experimentul celor de la Dirty Tesla au fost destul de aspre: temperatura aerului era de 15 grade Fahrenheit (-9,5 grade Celsius) la începutul experimentului și a scăzut la 12 grade Fahrenheit (-11 grade Celsius) după două ore. Sistemul de control al climatizării a fost setat la 70 grade Fahrenheit (21 grade Celsius).
Experiment inedit cu două mașini Tesla
După 12 ore de stat în frig, bateria lui Model Y a coborât de la 90% la 58%, folosind 26,5 kWh. Acest lucru înseamnă că o baterie plină va ține cabina încălzită aproximativ 36 de ore. Bateria lui Model X a scăzut de la 90% la 47% și a folosit 43 kWh. La o estimare simplă rezultă că o baterie plină va asigura încălzire pentru pasageri pentru aproximativ 28 de ore.
Cu siguranță merită să ai o mașină ce dispune de pompă de căldură atunci când mașina staționează în frig.
Pentru următoarele 6 ore, Dirty Tesla a coborât totuși setarea temperaturii interioare la 60 grade Fahrenheit (16 grade Celsius). Acest lucru a făcut ca bateria din Model Y să scadă de la 58% la 48%, cu 8 kWh utilizați. Acest lucru înseamnă că timpul a ajuns undeva la aproximativ 60 de ore.
Ca o concluzie, se pare că un vehicul electric este comparabil cu o mașină cu motor cu combustie internă în ceea ce privește durata de timp în care își poate ține ocupanții la cald.
Doar că, în cazul unui vehicul electric, puteți oricând să măriți numărul de ore prin scăderea temperaturii, în timp ce în cazul unui vehicul cu motor cu ardere internă acest lucru nu este posibil, deoarece căldura este un produs secundar al funcționării motorului mașinii.
VIDEO