EXCLUSIV: Cu MINI Paceman la Cercul Polar. În căutarea lui Moş Crăciun
Cei de la MINI nu vor să stea la căldurică de Moş Nicolae, aşa că s-au gândit că ar fi foarte bine să facă o caravană care să meargă la Moş acasă, fix în Laponia. Caravana va fi compusă din mai multe MINI Clubman, Countryman, Coupe, Roadster şi Cabrio, care vor pleca din Germania şi vor parcurge 3.000 de kilometri până la Cercul Polar, cu destinaţia Rovaniemi, acolo unde îi vor duce moşului cea mai lungă listă de dorinţe din lume.
Un record Guiness aşadar, la care e şi România invitată. Mai precis, redactorul nostru şef Adrian Mihălţianu va merge acolo pentru a vedea cu ochii lui ce ştie să facă un MINI în zăpezile Nordului, eventual şi sub strălucirea unei Aurore Boreale. Dar asta nu e tot – va avea ocazia de a fi în dreapta lui Moş Crăciun, sub numele său real Rauno Aaltonen, celebru pilot de raliuri din anii ’60-70, câştigător al Raliului Monte-Carlo în 1967 la volanul unui Mini Cooper S şi profesor pentru generaţii de piloţi de raliu. Omul a câştigat, printre altele, Campionatul European de Raliuri în 1965, a fost multiplu campion în Campionatul Finlandez de Raliuri, fiind cunoscut ca unul dintre „Finlandezii Zburători”, dar şi cel care a introdus tehnica frânării cu piciorul stâng.
Apropo, un cuvânt despre Finlandezii Zburători – numele se datorează tehnicii specifice finlandezilor de a conduce maşinile de raliu cu mare viteză pe drumuri denivelate, care unduiesc şi care ridică maşina în aer fără a se pierde contactul cu solul – finlandezii ştiu ca nimeni alţii când să tragă de volan şi cum să păstreze aderenţa maximă chiar şi în aceste condiţii, prin ceea ce se numeşte „condus tridimensional” (termen inventat chiar de Aaltonen) – un stil de condus în care pilotul e permanent preocupat atât de direcţia de mers şi de viraje, cât şi de comportamentul maşinii pe înălţime.
Deşi are 74 de ani, Profesorul ne va demonstra cum se conduce un MINI Paceman cu mare viteză pe un lac îngheţat. La Cercul Polar. Ca un Moş Crăciun puţin dement dar care este în permanenţă în control.
Staţi cu ochii pe ProMotor şi în decembrie, veţi avea ce vedea!