Octombrie 2010 este cea mai slabă lună în comparaţie cu cea
similară din intervalul 2004-2009. Practic în octombrie 2010
volumul de înmatriculări la nivel european nu a depăşit volumul de
200.000 de unităţi. Trendul descendent este urmărit de aproape
toate pieţele europene, iar noi vom spicui doar cele mai
răsunătoare declinuri.
Astfel, Franţa înregistrează o scădere de 18,5 procente, în
Anglia s-au înmatriculat 22,2% mai puţine maşini faţă de octombrie
2009. Situaţia este asemănătoare şi în Germania, unde s-a
contabilizat un declin de 20%. Cele mai grele încercate pieţe sunt
Italia şi Spania, unde s-au înregistrat scăderi de 28,8%, respectiv
37,6 %.
Mărcile care au înregistrat cele mai mari pierderi la nivel
european sunt: Fiat: -32.9%; Ford: -29.5%; Toyota: la
-28,7%;Peugeot: -20,4%; Citroen: – 19%; grupul Renault: – 17%;
grupul VAG: -11,3%
În ceea ce priveşte piaţa românească, în luna octombrie s-a
constatat o creştere de 9,36% a autoturismelor noi înmatriculate,
comparativ cu luna octombrie 2009.
După 10 luni din 2010, bilanţul general înregistrează o scădere
de 5,5% a întregii zone europene, în comparaţie cu perioada
similară a anului trecut.