Cum era de aşteptat Renault Megane rămâne cel mai sigur automobil din clasa sa, reuşind să obţină la protecţia adulţilor 37 de puncte, aferente celor 5 stele. Modelul din Hexagon este însă întrecut la siguranţa pietonilor de către VW Golf VI, care a a obţinut 4 stele, faţă doar 3 ale compactei din Franţa.
Cu o clasă mai jos, Ford Fiesta s-a dovedit cel mai sigur, cu 5 stele la protecţia adulţilor, 4 a copiilor şi 3 a pietonilor. Dacia Sandero este codaşul acestei sesiuni, obţinând 3 stele la adulţi, dar se dovedeşte mult mai protector cu copiii, adjudecându-şi 4 stele. Pietonii în schimb ar trebui să cam fugă din calea sa, singura stea obţinută fiind un rezultat modest.
Acest rezultat a fost obţinut doar cu echiparea de bază, în cazul versiunilor superioare cu mai multe dotări de siguranţa, compacta românească se laudă cu 4 stele. Cei de la EuroNCAP chiar şi-au arătat dezamăgirea că siguranţa nu este primordială pentru Dacia şi că nu oferă aceleaşi elemente de protecţie chiar şi la nivelul de intrare.
În cazul modelelor de clasă medie, Opel Insignia şi Honda Accord, ultimele testate, s-au dovedit la fel de sigure obţinând rezultate similare, dar modelul nipon se dovedeşte mai puţin periculos pentru pietoni. Volvo XC60, ultimul venit în tagma SUV-urilor compacte şi considerat cel mai sigur Volvo prin prisma sistemelor inteligente, îşi confirmă pretenţiile cu cele 5 stele la adulţi.