Euro NCAP vrea butoane înapoi în mașini. Modelele ce se bazează prea mult pe ecrane ar putea fi penalizate

Autor: Ionuț Vîlciu 06 mart. 2024 Știri auto
Euro NCAP vrea butoane înapoi în mașini. Modelele ce se bazează prea mult pe ecrane ar putea fi penalizate

Ecranele devin din ce în ce mai populare și mai proeminente în noile mașini, dar Euro NCAP pare că nu este foarte încântat de acest trend.

Ecranele de mari dimensiuni au devenit o normă, mai ales dacă vorbim despre mașinile din clasele superioare. Problema cea mai mare este reprezentată de faptul că odată cu aceste butoane dispar comenzile fizice pentru climatizare și diverse alte funcții. Producătorii aleg să le integreze direct în ecranele tactile, ceea ce poate duce adesea la distrageri pentru șofer.

Cu toate acestea, comenzile fizice ar putea reveni în mașinile noi dacă producătorii vor să obțină cele mai bune scoruri la testele de siguranță Euro NCAP. Potrivit Motor1, noile reguli ar putea intra în vigoare în vigoare la începutul anului 2026 și vor penaliza modelele ce nu au anumite comenzi în forma fizic.

Euro NCAP vrea comenzi fizice pe mașinile noi

Programul european de evaluare a mașinilor noi intenționează să reducă scorul de siguranță al mașinilor nou testate care nu au butoane, manete sau cadrane pentru următoarele funcții: semnalizatoare, lumini de avarie, claxon, ștergătoare de parbriz și apel de urgență. Aceasta din urmă este cunoscută ca funcția eCall și este obligatorie în Uniunea Europeană de câțiva ani. Formează automat numărul local de urgență în cazul unui accident grav, pentru a contacta serviciile de intervenție.

Directorul de dezvoltare strategică al Euro NCAP, Matthew Avery, explică de ce a fost luată această decizie pentru a penaliza producătorii de automobile care îi fac pe șoferi să se bazeze aproape exclusiv pe ecrane:

„Utilizarea excesivă a ecranelor tactile este o problemă la nivelul întregii industrii, aproape fiecare producător de vehicule mută comenzile cheie pe ecranele tactile centrale, obligând șoferii să-și ia ochii de la drum, crescând riscul de accidente prin distragerea atenției. Noile teste Euro NCAP, care vor avea loc în 2026, vor încuraja producătorii să folosească controale fizice separate pentru funcțiile de bază într-o manieră intuitivă, limitând timpul în care șoferii își iau ochii de la drum și, prin urmare, promovând o conducere mai sigură.”


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu
Ionuț Vîlciu este absolvent al Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Primii pași în presă i-a făcut în 2021, alături de echipa WASD.ro, acolo unde a redactat primele sale materiale. Pasiunea l-a condus către presa auto, domeniul în care și-a dorit întotdeauna să activeze. ... citește mai mult

Comentarii
Inchide