Euro 7 ar putea însemna sfârșitul motoarelor mici. Ce spune Dacia?
Omul care are în subordine divizia de motoare de la Dacia a explicat de ce norma de poluare Euro 7 ar putea fi foarte greu de atins.
Didier Michaud, cel care coordonează divizia de motoare de la Dacia, a explicat că viitoarele standarde de poluare Euro 7 sunt foarte greu de atins cu motoare în trei cilindri, relatează Economica.net.
Astfel, viitorul pentru motoarele mici nu pare atât de fericit. Despre noile norme de poluare Euro 7 am tot auzit de ceva vreme. Cu toate acestea, ele au întârziat să apară din cauza a mai multor factori. La mijloc a intervenit o pandemie, dar și un război care încă se poartă în Ucraina. Nici situația de criză din industria auto nu ajută foarte tare producătorii. Aceste evenimente au întârziat prezentarea cerințelor exacte pentru acest nou standard de poluare.
Cum stă treaba cu Euro 7 și ce spune Dacia?
Didier Michaud, Dacia Platforms & Powertrains Leader, a stat de vorbă cu jurnaliștii români aflați la ediția din acest an a Salonului Auto de la Paris. El a vorbit despre viitorul gamei de sisteme de propulsie a modelelor mărcii românești, parte a grupului Renault.
„Mi-e greu să vorbesc acum despre Euro 7 pentru că, așa cum știți, Comisia Europeană nu a publicat încă toate detaliile acestui standard de emisii. Ne-au promis că fac asta în ianuarie 2022, apoi în aprilie, apoi în iulie, apoi în octombrie. Acum așteptăm pentru detaliile tehnice finalul lui octombrie”, a declarat Didier Michaud. El a mai spus și că Dacia este încrezătoare că va putea folosi, în continuare, și motoare pe GPL. Mai mult, el a spus și că gama s-ar putea extinde prin adaptarea unei cutii de viteze automate.
În privința sistemului hibrid de propulsie care va fi inclus în dotarea modelul Jogger începând de anul viitor, oficialul Dacia a explicat că acesta este un sistem Euro 6 fără nicio diferență tehnică față de cel aflat deja în echiparea unor modele Renault.
Aproape o certitudine este însă renunțarea la motoarelor cu trei cilindri. „Motorul de 1.0 litri cu trei cilindri, dezvoltat împreună cu Nissan și aflat acum pe Jogger și Sandero Stepway va rămâne în gamă doar până la finalul Euro 6”, a spus Didier Michaud.
În acest context, norma Euro 7 ar putea însemna sfârșitul motoarelor în trei cilindri, cel puțin pentru Dacia. Didier nu a spus că nu știe dacă este cazul și pentru Renault.